Vinn minimalistisk spartrappa med justerbar höjd

spartrappa.png

Många passar på att ta tag i sina renoveringsprojekt under semestern. Har du en våning du ska göra iordning, eller kanske ett loft som det är dags att göra beboeligt, behövs såklart en trappa. Denna veckan vinner därför en person en stabil men utrymmessparande spartrappa från Bygghemma.se. Spartrappan Byggera Mini finns i två kombinationer, och vinnaren väljer själv vilken modell denne vill ha.

Totalt värde cirka: 7 500 kronor

Vinnaren har också möjlighet att välja en dyrare trappa från Byggera och kan då dra av 7 500 kronor på priset.

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du ska vinna.

Fråga: Vilka kombinationer finns det att välja på för den som vill köpa Byggera Mini?


1. Multiplex Björk/metall och furu/metall
X. Gran/metall och furu/metall
2. Multiplex Björk/metall och bok/metall

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 26 juni.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Bygghemma. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Bygghemma för att de sponsrar den här tävlingen.
 
Alternativ 2.
Motivering.
Då vi ska göra iordning källaren till tvättstuga med har en självmordstrapp/frittfall mellan våningarna och platsbrist för en större trapp hade denna varit perfekt för oss.
 
Alternativ 2.

Skulle passa perfekt upp till ett mysigt barnutsiktsrum ovanför vår balkong!
 
Alternativ 2
Jag har ju letat som en galning efter en smidig och snygg trappa för att kunna använda källaren som en del av huset, och nu har jag hittat den!
 
D09
Svar 2

Skulle vilja bygga en platå i köket som har öppet till nock.

Platån skulle isåfall fungera som kontorsdel samt läshörna.. Eller varför inte bara en trevlig utsiktsplats eftersom den blir på samma höjd som fönstrena uppe i gaveln :)

För att komma upp så behövs en smidig trappa :)

Var inne på vindstrappa men denna skulle fungera än bättre :)
 
Svar: 2

Motivering: Jag behöver trappa ned..
 
Hej, svar 2!

Skulle vara underbart med denna trapp då vi bor litet och behöver inreda sovloft på vinden. Trappan kommer behöva stå i ett hörn och det är jättebra att trappan verkar gå att ställa in i en egen vinkel för det är precis vad som behövs där.
 
Svar 2

Behöver en snygg och smidig trappa till loftet istället för en klumpig taklucka med utfällbar stege.
 
Svar 2

Hade varit mycket snyggare än den gamla slitna furutrappan upp till blivande lekrum barnen.
 
Svarsalternativ 2.

Mitt projekt med att inreda övervåningen på garaget har liksom planat ut.
Så jag måste med andra ord trappa upp.
Och här har ni chansen att hjälpa mig med det, just en trappa upp.

//Daniel
 
Redigerat:
Svar 2

Motivering: nyinflyttad i huset insåg jag att den gamla lofttrappan till vinden var så ranglig att frun knappt vågar gå upp i den, än mindre ta sig ner annat än att backa.

Hur ska det gå när barnkammare eller sovrum måste flytta upp på vindsvåningen?
 
Svar 2; Björk/Metall och Bok/Metall

Ska flytta in ute trappan på gästhuset så att den blir en inne trappa istället. Blir så halt på vintern och halt på sommaren när det regnar. Denna trappa skulle lösa detta problem perfekt
 
GustavN
Svar: 2; Björk/Metall och Bok/Metall

Då mina föräldrar ska bygga en övervåning på sin sommarstuga så att barnen och barnbarnen kan sova över så behövs en liten trapp som inte tar upp allt för stor yta. Redan innan är vardagsrummet litet och man får nästan sitta på varandra när hela familjen är på besök. Dvs. den kommer passa perfekt upp till loftet/övervåningen där sovutrymmen kommer att byggas.
 
Bara en fråga. Finns det inte regler som säger att man måste ha trappräcken på båda sidor av trappor för att undvika fallolykor?
 
Denna skulle passa ypperligt på övervåningen ovan garaget där gäststugan kommer bli!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.