Slitstarka Blåkläder Hantverksbyxor visas upprätt, och på en arbetare som bär dem på byggarbetsplats.
Den här veckans vinst kommer från workerwear.se och är den slitstarka och praktiska Hantverksbyxa 1998 från Blåkläder, med många praktiska funktioner såsom knäfickor, förstärkta spikfickor, tumstocksficka, bakfickor samt mjuk meshstretch i knävecken som ger god ventilation. Byxan finns naturligtvis även i damstorlekar, så alla kan vara med och tävla!

Värde: ca 2 200 kr

Så här tävlar du:
Besvara frågan nedan samt motivera varför just du ska vinna hantverksbyxan, i ett inlägg längst ner i den här tråden.
Fråga: Vad kallas det tyg som förstärker knäfickorna?


Vinnaren utses fredagen den 22 okt. Kontrollera gärna att den adress du angett på din profilsida fortfarande stämmer.
OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor.
-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren. Vinsten skickas till vinnaren direkt från workerwear.se. Vi tackar workerwear.se för att de sponsrar den här tävlingen.
 
  • Gilla
Karin Eriksson1 och 3 till
  • Laddar…
Knäskyddsfickan är förstärkt med CORDURA®.
Under den kommande köksrenoveringen vore ett par nya hantverkarbyxor perfekt!
 
  • Gilla
ami39
  • Laddar…
Materialet heter Cordura®1000.
Med en kommande köksrenovering och badrumsrenovering skulle ett par nya ordentliga arbetsbyxor sitta som en smäck!
 
Knäskyddsfickorna är förstärkta med med CORDURA®-stretch.

Den här stillasittande pandemin har inte varit nådig mot mitt midjemått, så ska det bli något mer byggt behöver jag nya byxor!
 
Svar: CORDURA®-stretch.
Motivering: ett par sköna byxor vore en perfekt ersättare till mina shorts nu när det börjar bli kallt och renoveringarna fortfarande inte är färdiga :)
 
Svar: Knäskyddsfickan är förstärkt med CORDURA®-stretch utvändigt och stretch invändigt för ökad rörlighet.

En riktig hantverksbyxa med 4 vägs stretch vore rena drömmen till kommande projekt här hemma, mina L.Brador har dessutom gjort sitt efter 5 års trogen tjänst :)
 
  • Gilla
Ahmad.Elm och 1 till
  • Laddar…
Det som förstärker fickorna är CORDURA®-stretch.

Oj vad skönt det skulle vara med en byxa värd sitt namn. Hittills har alla byxor jag testat varit antingen för långa eller pösiga i benen för att fungera som arbetsbyxor. Skulle lätt använda dessa byxor vid det mesta trädgårdsarbetet och allt arbete som görs istället för de byxor som får denne kropp att känna sig porös.
 
Fickan är förstärkt med CORDURA®-stretch!

Skrollade genom arbetsbyxetråden härom veckan och blev avundsjuk på alla fina hantverkarbyxor, så önskar såklart ett par egna nu när köket håller på att renoveras!
 
Svar: Knäskyddsfickan är förstärkt med CORDURA®-stretch utvändigt och stretch invändigt för ökad rörlighet.

Mina tidigare arbetsbyxor för hemmabruk har jag förbjudits att använda eftersom sambon inte tycker det är lämpligt att "se ut som en hemlös trasmatta" bara för att man ska fixa något hemma. Mina nuvarande har fått lov att tvättas för att kunna användas under cykelturen till jobbet då de tidigare för detta ändamål numera har två stora hål i grenen efter cykelsadeln.
Kontentan är att alla mina byxor har hål på olämpliga ställen och jag därmed behöver nya!
 
Svar: CORDURA®-stretch.

Mina byxor blev till shorts när jag rev upp vårt gamla klinkers golv så ett par nya byxor lagom till vintern hade varit kanon!
 
Svar: Fickan är förstärkt med CORDURA®-stretch

Motivera: Mina nuvarande byxor är inte bara fula, utan känns som jordens tätaste byxor och saknar varje tillstymmelse till ventilation, vilket gör sommarprojekten lite för svettiga. Att få ett par praktiska, snygg och välventlierade boxor skulle verkligen ge en coolare känsla. ;)
 
Svar: Den är förstärkt med CORDURA®-stretch.

Motivering: Jag lägger alla min fritid på olika byggprojekt och odling i trädgården. Hittills har jag mest använt gamla utslitna jeans och t-shirts, men det finns ju ingenting som säger att man måste vara klädd i lump bara för att man blir smutsig. Bättre upp! Med den här hantverksbyxan och skjorta till det, kommer trädgårdsprojekten genomföras med stil och glans.
 
  • Gilla
Maria T
  • Laddar…
Svar: Förstärkt med CORDURA®-stretch!

Motivering. Behöver nya arbetsbyxor som inte begränsar den redan begränsade rörigheten :cool:
 
CORDURA®-stretch.
Ser ut att vara en riktigt bra byxa som kan få sätta mina Snickers på avbytarbänken under tiden de bevisar sig klara snickarlivet:)
 
Svar: Byxan är förstärkt med CORDURA®-stretch

Motivering: Jag ska snart påbörja golvläggning av en kallvind. Jag äger tyvärr inga hantverkarbyxor, däremot ett par shorts men det börjar bli riktigt kallt nu :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.