Veckans tävling vecka 21:
Vinn bekväm hammock till uteplatsen!

dalom.png

Det blir många byggprojekt under semestern men det är viktigt att inte glömma bort att koppla av och samla nya krafter, det senare gör du bäst i en hammock från Furniturebox. Och tänk vilken tur du har för denna veckan har du chans att vinna hammocken Dalom.

Dalom är byggd av FSC-märkt kärnfuru och är försedd med ett tak. Den finns i flera olika färgkombinationer, du bestämmer själv vilken du vill få hem.

Totalt värde: 2 795 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Hur många varianter säljs Dalom i hos Furniturebox?


1. 6
X. 4
2. 8

Motivering:
Berätta, så kreativt som möjligt, hur en dag av avkoppling ska se ut enligt dig.

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 31 maj.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Furniturebox. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Furniturebox. för att de sponsrar den här tävlingen.
 
  • Gilla
kjellinge
  • Laddar…
Svaret är X, 4 varianter av hammocken. Med 1 som alternativt svar eftersom det också finns två varianter av solsängen Dalom.

Jag borde vinna hammocken eftersom jag precis håller på att färdigställa en ny altan, och det vore helmysigt att ha en ny hammock på vår nya altan. Och då våra barn så små så ryms hela familjen i hammocken.
 
Svar: X (4)

En dags avkoppling för mig är att arbeta i trädgården eller med huset på förmiddagen, kanske klippa gräset eller fixa i odlingslådorna. Efter lunch vill jag gärna sätta mig och ta det lugnt med en kopp kaffe och en tidning i den fina hammocken. Om jag vinner vill jag gärna ställa hammocken på baksidan av vårt garage, då har jag utsikt över blommor och äppelträd och solen värmer skönt.
 
Svar: X

Avkoppling för mig innebär varken eller, istället för som annars både ock!
 
Svar: X

Jag behöver en Hammock så jag kan ligga bekvämt å titta på när målaren målar om huset vårt. När målaren sen är klar kommer jag såklart fortsätta använda hammocken för att lata mig.
 
  • Gilla
troja
  • Laddar…
Svar x el 1 beroende på om man räknar sängarna.

Min ettåriga grabb gillar vagnen att sova i ju mer skak och gung desto bättre. Dock är den för liten för mig. Jag vill inte lämna honom i vagnen och sova någon annanstans. Därför vore det fantastiskt att vinna denna hammock eftersom då kunde vi sova båda två däri. Vi har en fantastisk plats i trädgården där den skulle stå. Tänk att under äppelträdets löv kunna gunga och ha ipaden i handen, surfandes på byggahus.se. När man sedan lärt sig det man behöver på värdens bästa forum skulle man kunna fortsätta kolla det kanske finns något annat intressant att läsa på forumet. Det vore även skönt att efter en dags arbete i huset eller trädgården få lägga sig i den och mysa. Men ännu bättre vore det att skita i jobbet innan och lägga sig direkt i hammocken!
 
4 hamockar och 2 solsängar, så det blir 1 eller X beroende på.

När jag funderade lite på saken så kändes det som att jag inte visste. På grund av hobby och för mycket utlovade jobb de senaste åren så har jag egentligen aldrig slappat något annat än då man fått ligga och dra sig på morgonen i sängen. Så med en hammock på gården kanske man kunde slita sig oftare från allt arbete och bara göra inget för en gångs skull.
 
Svar X om det är hammockarna annars har de två fina solsängar också :D

Total avkoppling är när man försvinna i nuet, För mig sker det då jag plockar blommor på en äng, roligt trädgårdsarbete... ja, då man blir helt uppslukad av naturens vackra under. Det fullkomligt tankar en med energi.

Sakta gunga skyddad under tak
tryggt och svalt en sommardag
Svalkande hallonsaft i min hand
barndomsminnen drömland

Tusen tack till Furniturebox för att ni ger mig en chans att uppfylla en livslång dröm (y)
 
Svar: X

Avkoppling är för mig att få vakna utvilad, äta långfrukost utomhus tillsammans med familjen. Åka på någon trevlig utflykt eller umgås tillsammans i trädgården. Dagen avrundas med en pilsner i kvällssolen med hela byns grillos som parfymerar luften.

Jag vill vinna hamocken för att överaska min sambo med en fin present, hon har tjatat om en hamock sen vi köpte huset. Please end it!
 
Svar: X

Motivering: Jag älskar Hammock!! Min gammelfarmor hade en när jag var liten och det är alldeles otroligt skönt att vila middag gungandes i en hammock. Att under dagen kunna vila en stund i hammocken är nog bland det skönaste som finns. Nu är jag själv så pass gammal att jag precis skaffat mig en sommarstuga, där det faktiskt följde med en hammock. Dessvärre inte i ett så avslappnat skick:
bild.JPG
Därför skulle jag tycka att det vore fantastiskt att vinna en hammock som får mig att känna mig avslappnad igen! :)
 
Redigerat:
Svar X
En hammock på tomten att kunna kopla av i under en paus i trädgårdsarbetet
 
Svar: X

Vi bygger nytt hus ved Strömstad og det vil være en stor jobb å anlägge trädgård. Hvis jeg vinner en hammock kan jeg ha naturtomt och kopla av i hammocken i stedet.
 
Svar: x eller 1 beroende på om man räknar sängarna också.

Ett av mina bästa barndomsminnen är att ligga i en hammock under en filt och lyssna på regnet som föll på hammocktaket. Den hammocken är tyvärr sedan länge skrotad men det är en känsla jag vill att mina barn en dag också ska få uppleva.
 
Svar:
4 olika varianter av hammock.
alt 6 varianter av Dalom inkl solvagnarna.



Jojagog ätoteror fofrorukokosostot totilollol fofågogelolkokvovitottoteror ocochoh bobeunondodroraror nonatoturorenonsos kokrorafoftot.
Efoftoteror fofototbobolollol momedod alollola sosomom vovilollol vovarora momedod dodroricockokeror vovi sosafoftot ocochoh ätoteror goglolasossos.
I kokvovälollolsossosololenonsos soskokenon nonjojutoteror vovi avov dodrorycockok ocochoh momatot.
 
Rätt svar är (X

Jag och min sambo har just köpt vårt första, lilla, hus, och vi har inga utemöbler öht till den stora altanen. En hammock vore den perfekta inflyttningspresenten.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.