Utrusta hemmet med sprillans nya LED-spottar

En modern LED-spotlight armatur från Prolicht med fyra riktade ljuskällor, installerad i ett tak med minimalistisk inredning.

Hösten närmar sig och det blir allt mörkare ute, då är det viktigt att ha ljus inne. Passa på att lys upp ditt hem lite extra genom att installera nya fräscha downlights. I veckans tävling har du chans att ta hem dessa två sprillans nya armaturer från Prolicht och tillhörande drivers för on/off. Armaturerna Magiq ser dock inte ut som traditionella LED-spottar, vilket gör att ditt hem står ut i mängden. Fördelen med dem är att de även ryms i tajta undertak.

Tänk på att det behövs en behörig elektriker för installationen.

Totalt värde cirka: 2 000 kronor

Så här tävlar du:

Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du bör vinna.

Fråga: Var hittar man Flux huvudkontor?


1. Göteborg
X. Karlstad
2. Täby

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 2 september

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Flux. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Prolicht och Flux för att de sponsrar den här tävlingen.
 
2. Täby.

När man flyttar från lägenhet till hus så upptäcker man snabbt att man behöver fler armaturer. Man märker också att plånboken är märkbart tunnare än innan. Dessa downlights skulle sitta perfekt ovanför soffbordet där många timmar i gott sällskap över brädspel planeras.
 
Dessa spottar skulle vara perfekta i vårt nya hus! Min sambo bara älskar spottar och vill ha det överallt :) Dom här var ju faktiskt snygga :)
 
Svar 2: Täby

Dessa snygga spottar
Säkrar sig vår dotter
Vårt köks saknad av ljus
Vill ge oss ett bättre hus

:)
 
D09
Svar 2

De hade passat perfekt till trapphuset ner i källaren som jag snart ska ge mig på :)

Har infälld belysning upp till loftet men källarens trapphus är spöklikt mörkt 👻👻👻👻
 
svar 2 Täby

Ny bostad i mörker är inte kul till jul!
Med spot blir det hot...nej just det det blir inte det...

.....................................................
 
Svar: 2 Täby
Är i stort behov av allt möjligt till ett hus då vi snart flyttar från hyresrätt till nybyggd villa. Några spotlights får annars vänta många år innan man fyllt alla andra hål med verktyg och skottkärra osv
 
richardtenggren
Svar : Täby

Håller på att renovera vardagsrummet just nu och dessa skulle passa perfekt i taket där. Jag gillar verkligen designen på dessa :)
 
Svar 2 (Täby)
Med ett felplacerat takuttag ovanför köksbordet så är det alltid en fråga vem som skall tvingas sitta under takpendeln. Inte så praktiskt! Jag hade kunnat påvisa en mycket trevligare stund vid vårat matsolsbord med en bättre belysning!
 
Svar. 2

Skulle behöva spottarna till övervåningen (som vi snart ska bygga klart) i vårt nybyggda hus, då vi har mestadels led-spottar på undervåningen och vet va dessa kostar :(
 
2. Täby

Dessa spottar skulle göra sig riktigt bra i vår planerade garderob i vårt nya hus!
 
Svar: 2, Täby.

Ska flytta ner våra 5-åriga tös till sovrummet i källare och för att källarmonstret inte ska skrämma henne hade det gjort sig fint med ny bra belysning 😀
 
2 Täby.

Motivering:
Jag brukar aldrig vinna nåt på sådana här tävlingar. Så hjälp mig lysa upp min mörka tillvaro.
 
svar; 2 Täby.

Vårat 300 åriga timmer hus behöver uppdatering gällnade ljus...
 
2. Täby

Vi har köpt hus i vintras & jag tycker att vi behöver köpa mer belysning, men min kära sambo tycker att vi ska lägga pengar på "annat".. Så för att jag inte ska genomlida ytterligare en vinter i totalt (halv)mörker så håller jag tummarna att denna vinst trillar ner i rätt (min) brevlåda.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.