Trygga hemmet med smarta hemmet

D-Link smarta hem-kit med kameror, siren, sensorer och hubb för brandsäkerhet och övervakning.

Nu träder vi snart in i december månad och det är den månad då vi tänder brasor, ljus och lagar massor av god mat. Men det är också den månad då det uppstår flest olyckor med eld. Därför tävlar vi denna veckan, tillsammans med D-Link, ut ett smart hem-kit med lite extra fokus på brandsäkerhet och övervakning.

Paketet du tävlar om heter DCH-107KT och innehåller övervakningskamera, siren, fönster- och dörrsensorer samt en hubb som kopplar ihop alla prylarna med ditt hemmanätverk. I tillägg till hem-kit så kompletterar D-Link med en smart brandvarnare och ytterligare en kamera som har 180° panorama-vy. På så vis kan du tryggt åka till släkten över jul och ändå kunna förvissa dig om att huset står kvar där du lämnade det.

Innehåll:
1 x DCH-107KT (innehåller, en kamera (DCS-935L), en siren (DCH-Z510), en Connected Home Hub (DCH-G020), en dörr/fönster sensor (DCH-Z110), Brandvarnare (DCH-Z310), övervakningskameran med 180-gradersbild (DCS-8200LH)

Totalt värde cirka: 4 800 kronor

Så här tävlar du:

Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du är i behov av ett smart hem.

Fråga: Hur styr du ditt smarta hem från D-Link?


1. Med appen mydlink Home App
X. I appen MyHome i mobilen
2. I programmet MyHome i datorn

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 2 december

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från D-Link. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar D-Link för att de sponsrar den här tävlingen.
 
Svaret på frågan är 1. mydlink Home app.
Det smarta paketet skulle vara perfekt hemma hos mig, både för en ökad trygghet mot brand och inbrott när vi inte är hemma, men framförallt som ett skydd för mina busiga och påhittiga barn när de är i farten.
 
Svar: 1

Jag har länge velat påbörja ett smart hem, men det har alltid funnits något mer akut att lägga pengarna på. Det här skulle vara en bra början på ett spännande projekt.
 
Svar: 1. Med appen mydlink Home App

Frun vill ha larm för att känna sig trygg med att ingen är hemma när hon kommer hem, detta efter att under barndomen ha kommit hem under pågående inbrott.

Jag vill ha en början till ett hemautomationssystem så att jag kan få det att inte bara meddela att det är tomt i huset när frun kommer hem, jag vill se till att det välkomnar henne också!
 
Ettan är rätt svar.
Jag började med 2 z wave puckar men insåg att det är för dyrt och för avancerat för oss, att få börja om med ett enklare, billigare system med många möjligheter hade varit underbart.
 
Svar: 1.Mydlink Home App

Efter 12 år tillsammans i en trång lägenhet har vi äntligen lagt vantarna på en drömtomt, avskilt läge vid vattnet!
Ett övervakningssystem i klass med detta så kan man känna sig trygg bara man åker iväg och handlar!
Skulle kännas skönt att veta att allt är i ordning då man inte längre har några grannar att tillförlita sig på!
 
Svar: 1

Har en kamera i systemet men behöver bygga ut det när nya huset kommer på plats och detta paket skulle passa perfekt och rädda lite av budgeten.
 
D
Svar 1.
Hade varit skönt få lite säkrare hemma. Har inte i nuvarande boendet men tidigare haft två olika bränder där en granne under som det hade börjat brinna i madrassen och något år senare grannen ovanför. Sedan har mitt område blivit bättre men varit mycket oroligheter och även inbrott. Kort efter man flyttade in så bytte vi ut lås både för vara säker bara vi som har nyckeln men även för det nya låset är mer säkrare. Så hade varit skönt att vinna det både ur brand som inbrottsrisken.
 
Svar: 1

Det vore ju fantastiskt att få ett larmpaket jag kan styra via en App så jag slipper försöka få svärmor att komma ihåg koden till nuvarande larm...
 
Svar:1
Då jag jobbar som sjöman och lämnar min familj i perioder skulle det kännas tryggt med denna utrustning. Vi har länge kollat på ett larm så min sambo känner sig tryggare när jag är borta men ej kommit till skott. Så detta hade varit den perfekta julklappen åt min familj.
 
Svar 1
Ett larm paket är precis vad vi i våran familj är ute efter.
Vi har haft flera incidenter det senaste halvåret som gör att vi måste köpa ett bra system.
1. Vi hade en liten brand på köks bordet inte stor men väldigt läskig. Sätt inte många ljus på en liten plats det blir väldigt varmt och stearinet kan få väldigt oväntad men explosion artad eld härd. Nu stod allt som tur var på en gammal silverbricka.
2. Vi hade en otrevlig överraskning av läcka under diskbänken från diskmaskinen så ett larm som detta som man kan koppla vatten sensor till är ett väldigt stort plus.
3. Vi har haft flera inbrott i området där vi bor och nu går tjuvarna direkt till elskåpet på huset och drar av strömmen så batteri backup är ett måste.
4. Larm står högst upp på listan till tomten.


PS tänk på ljusen så här i första advent tider.
 
Svar: mydlink Home app

Att lämna huset obevakat när jag åker iväg på projekt eller utbildning känns alltid olustigt, speciellt nu när inbrotten ökat här. Med ett smart hem-kit från D-link kan jag släppa den oron när jag är på resande fot.
 
Svar: 1

Min man tycker inte att vi behöver ha ett larm men jag har haft inbrott i ett tidigare boende och vet hur läskigt det var. Om jag vinner detta är det mitt�� och då är det jag som bestämmer!!!!
 
Svar:1
Det ser ut att vara av god kvalite
Skull gärna ha ett sådant system
som gör min familj och undertecknad
säker mot inbrott brand mm
 
Svar: 1

Är numera på halvtid ensam med mitt hus, och på halvtid har jag min två barn hos mig.
Både den tiden jag är själv, och huset står tomt längre perioder, och tiden då barnen går dit efter skolan skulle det kännas betryggande med ett system som gör att jag alltid kan känna mig säker på att allt är som det ska i huset.

/C
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.