Veckans tävling vecka 49:
Tävla om en maxad kombinerad skruvdragare och borrmaskin

dewalt2.png

Mitt i ett renoveringsprojekt? Denna veckan har du chans att vinna en av de mest populära produkterna hos Toolab.se - en stark men samtidigt behändig skruvdragare/borrmaskin med dubbla 4,0ah-batterier som säkerställer lång drifttid. Maskinen heter DeWalt DCD780M2.

Bland funktionerna hittar du bland annat 2-växlad växellåda i metall, LED-ljus, 14 positioners momentkontroll och 13 mm chuck med snabbspänning och spindellås för snabba och lätta byten av borr och bits.

Totalt värde: 2 850 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Vad har DCD780M2 för maximalt vridmoment?


1. 60 Nm
X. 70 Nm
2. 80 Nm

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 13 december.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Toolab. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Toolab. för att de sponsrar den här tävlingen.
 
  • dewalt.png
  • Gilla
breakman och 1 till
  • Laddar…
60 nm
om jag vinner den skulle jag ge den till min son i julklapp. Han ska precis flytta hemifrån och har varken skruvdragare eller borrmaskin, denna skulle vara en perfekt start!
 
1. 60nm

Jag har gjort konstgjord andning på mina gamla Dewalt i några år nu och det är dags att byta ut dem.
Men de slutar ju aldrig fungera helt så därför har man inte lagt prio på det.
Vinner jag, slipper jag prioritera!
 
Svar 60nm

Min 8 år gamla Hitachi med ett piratbatteri som knappt tar laddning behöver gå i pension och in på ålderdomshem, denna känns som en värdig efterträdare.
 
Svar: 60Nm


Saknar en 18V skruvdragare då den förra tackade för sig i sommras, DeWalt skruvdragare skulle bli en fin fin julklapp i år.
 
Svaret är 60 Nm.

Jag skulle ge den i julklapp till min storebror Samuel då hans lägenhet är tom och ödslig på grund av att han inte ens har verktyg att sätta upp en tavla hemma i sin lägenhet.
 
Svar: 1. 60 Nm

Tror bestämt min fru ska få den i julklapp, äntligen arbete på lika villkor hemma efter år av påtryckningar om egna verktyg, silver i all ära men en DW-dragare är ju guld!, vad förvånad hon kommer bli(y)
 
Svar: 60Nm

Vi håller på att renovera vårt hus, vilket är mycket jobb som bekant. Som ständig vapendragare har jag haft min sambos farfar som är sjukpensionerad som hjälp. Han är av det gamla gardet som aldrig klagar och aldrig vill ha något som ersättning (inte ens sjukpenning). Han frågade mig för 2 månader sen vad för skruvdragare jag tyckte att han skulle köpa, och eftersom han inte vill låna någon av mina så skulle detta vara perfekt! Om jag köper en så kommer han aldrig att ta emot den, så om jag vinner denna så kan jag ge honom den utan att han skulle få dåligt samvete, perfekt!
 
1. 60 Nm

Mina väggar är så tomma skulle behövts en dragare för att få upp hyllor och gardinstänger.
 
1. 60Nm

Min trogna DeWalt är aldrig laddad när jag behöver den, och jag har länge funderat på en ny med Li-Ion batterier som håller laddningen, samt 18V som ger mer kraft.
 
Svar: 60 Nm

Min förra Dewalt dragare ramlade ner från ett tak för nån vecka sedan. Delade sig på mitten ungefär vid avtryckaren.

Håller denna för ca 6 m fall ner i asfalten?
Jag kan prova!
 
Svar: 1 60 Nm

Efter att ha försökt demontera gamla reglar i källaren och dragit sönder växeln på min nuvarande Bosch skruvdragare kommer jag upp ledsen, bedrövad och trött och det första jag ser är denna tråd där jag kan vinna en ny skruvdragare. Det måste ju vara ett tecken!
Speciellt efter garantin på min gamla gick ut förra månaden... :(
 
Svar: 1 60 Nm

Jag är en mkt glad amatör men älskar att bygga på vårt hus. Med en sån här läcker proffs-maskin kanske min trovärdighet som snickare hos min något tveksamma fru kan öka något. Det vore väldigt uppskattat!
 
Svaret: 1) 60 Nm, och ja, jag gick verkligen in på deras sida för att läsa!

Äntligen en sak som jag gärna vill "tävla" om! Har börjat leta efter ersättare till mina två skruvdragare, som efter sex års (och två boenden) konstant renoverande gärna vill gå i pension. Denna ersättare kommer även den att få jobba hårt ett par år framöver, då mycket arbete fortfarande återstår...två hus och ett torp kräver sin skruvdragare/borrmaskin!
 
Svar: 60 nm.

Jag skulle vilja ge den till min svärfar så att han kan skruva och borra på sin stuga belägen på en ö i finland, det finns ingen ström där och med 4.0 Ah batterier kan han jobba länge. Idag har han mina gamla avlagda DW maskiner som har gjort lång och trogen tjänst i mitt hus.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.