Tävling: Moniers lyxiga fågelskrämma kan bli din!

ugglebild.png

Fram med mobiltelefonen och gå ut i trädgården och knäpp en bild på ditt tak, för nu har du chansen att imponera på grannarna. Vinnaren i veckans tävling tar nämligen hem Moniers lyxiga designuggla i keramik. Ugglan fungerar som fågelskrämma och monteras enkelt med lim och skruv på taknocken.

Totalt värde: 6 000 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt skicka in en bild på ditt tak.

Fråga: Hur länge sträcker sig Moniers funktionsgaranti?


1. 8 år
X. 12 år
2. 15 år

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 11 april.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Monier. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Monier för att de sponsrar den här tävlingen.
 
D09
Svar2

ImageUploadedByByggahus.se1396677229.347615.jpg

Jag lovar att ta hand om ugglan 😏😏😏
 
Redigerat:
  • Gilla
Yrrol och 1 till
  • Laddar…
Svar 2
Jag tror att ugglan skulle trivas här
 
D09
konjry skrev:
Svar 2
Jag tror att ugglan skulle trivas här
PS. Glöm inte bilden på taket ;)
 
Svar 2.

Har inget tak ännu, men om 3 veckor så har jag :)
77777777777777.jpg
 
IMG_3544.jpg Här är mitt tak sett från balkongen. Kåken är byns högsta och hundratals kajor trivs här med perfekt översikt över ägorna. Problemet är att de skiter massor och i skiten trivs flugorna. Balkongen är obrukbar för att det är helt fullt med flugor och så fort jag öppnar balkongdörr eller fönster är lägenheten full med stora köttiga svarta flugor. En fågelskrämma så jag skulle kunna börja spana över ägorna från balkongen hade varit fantastiskt. Moniers funktionsgaranti är 15 år, alltså alternativ 2.
 
Svar2 DSC02717.jpg
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Svar: 2
Jag tror att ugglan skulle uppskatta ett liv på landet med Moniers enkupiga tegelpannor under fötterna! :D I utbyte får den hjälpa oss att hålla undan de envisa fiskmåsarna som återkommer år efter år och använder vårt tak som utkiksplats/latrin!

IMAG0586.jpg
 
Svaret på frågan är
2. 15 år

På vårt alldeles nylagda tak med fina tegelfärgade betongpannor från just Monier skulle väl den ståtliga ugglan passa alldeles perfekt?!

DSC_0560.jpg
 
Skulle passa fint här, inte minst eftersom vi hade stora måsproblem förra sommaren.
ImageUploadedByByggahus.se1396719306.980624.jpg

Svaret på frågan är 15 år
 
Alternativ 2, 15år

Här behövs ny takbeklädnad (och en uggla som håller råkorna borta)
2013-06-02 13.14.47.jpg
 
Svars alt 2

Min fru älskar ugglor och det vore ju roligt satt kunna överraska henne med en sådan till sommaren!

Nedan bilder är från när vi bytte vårt tak i feb 2013. Två under arbete och en klar! Extra tack till plåtis som fixade till det så vi kunde återanvända de gamla vindskiveplåtarna i koppar...

Tak.jpg
 
Svar 2

Fungerar den på måsar är den välkommen att sitta på vårat tak med Moniers Nova tegelpannor.

P1050123.jpg
 
Svar 2.
För att ugglan skulle trivas utmärkt på vårat gamla tegeltak som håller i evigheter.
uggla.JPG
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.