Tävling: Lyxa till trädgårdslivet med skön solsäng

soltavling.png

När solen gassar som hetast kan det vara skönt att lägga sig med en bok ute i trädgården och bara koppla av. Avkopplingen blir så mycket bättre i en solsäng. Denna veckan tävlar vi, tillsammans med Wegot.se, ut ett set med två stycken solsängar och ett avlastningsbord till en lycklig vinnare - samtliga av uv-beständig konstrotting med aluminiumram.

Totalt värde: 3 700 kronor

Så här tävlar du:

Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera hur du tänker lyxa till det i solsängarna i sommar.

Fråga: Vad är skivan på bordet gjord av?


1. Trä
X. Konstrotting
2. Glas

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 27 juni.

Och gilla gärna Wegot på Facebook!

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Wegot. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Wegot för att de sponsrar den här tävlingen.
 
  • Gilla
beilka och 6 till
  • Laddar…
Svar: Glas

Precis vad vår altan skulle behöva för att ge familjen en avkopplande sommar då soffan inte räcker till!
(Så jag slipper sitta på en vanlig stol när alla vräker sig i utesoffan)
 
Svaret är Glas
Efter att vårens utetimmar gått till att återställa trädgård efter dränering ser jag fram emot att VILA på semestern. Har dock inget skönt att göra det i , så dessa två skulle varmt välkomnas till vår trädgård!
 
Rätt svar: Glas

Den här föll mig verkligen i smaken,
den skulle passa perfekt för mig och maken.
Vi skulle ligga i varsin solsäng,
och titta på vår blommande sommaräng.
Det låter som en dröm minsann,
vinner jag så blir den sann!
 
Svar: 2
För att jag vill ha dem!
Vi har två altaner, men inga möbler till dem.
Detta set skulle förgylla vår(min och fruns) vardag och helg.
Till hösten skulle de åka in i uterummet som också står tomt.
 
2. Glas

Jag kommer att bosätta mig där och vägra lämna den mer än för mat och toalettbesök. Jag tar med mitt varma täcke och lägger mig under tomtens täta träd och vila bort sommaren :)
 
Svaret är glas.

Vi flyttar i augusti och för första gången någonsin så blir jag med altan!!! :-D LYCKA!!! Men jag har inga möbler till den... Så det här vore verkligen en super-dunder-kanon-vinst! På riktigt!
Där kan jag ligga och slappa mellan mjölkningarna (är mjölkbonde) och surfa på laptopen och dricka ett glas iskall cocacola. Hoppas hoppas hoppas på tur nu!!
 
2 Glas

Skulle sätta mig i min gamla favorit men for rakt igenom, och trästolen som ersatt den nu känns inte som ett hållbart allternativ... Denna skulle ge mig många lata stunder i solen!
 
Glas
Vi skulle sova middag i dom ( när de är varmt ute , inte som i dag ) man kan faktiskt inte tro att de är midsommar , glad midsommar på er alla .
 
Svar 2 Glas.

Det skulle passa oss perfekt med två härliga solsängar att njuta av livet som det nu snabbt förändrats.
I påskas åkte hon in på sjukhus då man först trodde det var en stroke. Även det går ner i åldrarna, så vi under 50 går absolut inte säkra. Men det visade sig istället vara MS, en kronisk sjukdom som kan slå till när som helst igen. Inte blev hennes behandling bättre av att läkarna själva plötsligt blev sjuka och hon fick vänta på sin, mitt i allt. Nu först på måndag skall de gå in i slutfasen med att börja med bromsmedicin. En kvinna som älskat att hålla igång på jobbet till 100 % och i sin trädgård. En tjej, som nu får vackert ta det lugnt. Så för hennes del vore det som näst-högsta vinsten att få hjälp att vara ute, ta det lugnt och njuta av sin rehabilitering i en härlig solsäng och lapa sol. Då man konstaterat att de med MS behöver D-vitamin för må bättre. En perfekt gåva till en person som blev arbetslös i mars och sjuk i april. Till om med jag skulle bli rörd till tårar om vi vann. En sol, lite värme, en omtanke och en skön tid tillsammans.
 
Svaret är Glas

ImageUploadedByByggahus.se1403285570.456758.jpg
En bild säger mer än 1000 ord sägs det ju men med en nyss avtäckt tomt så... Ja det skulle vara ett lyft för känslan och komforten.
 
Svaret är glas. Har jobbar i 3 år på vårt fjärde hus och det hade varit en bra present till min kära hustru som har stått ut i alla år....
 
Y
Svar: glas.

Jag behöver sola så jag inte skrämmer slag på alla med min likbleka kropp.
 
Svar: 2. glas

"Wegot" the best - en solsäng som förgyller min trädgård
 
Glas

Våran altan ser tom ut utan solstolar, så dom här skulle passa perfekt så vi har någonting att ligga i på semestern!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.