Tävling: Låt solen sköta bevattningen av växterna i sommar

bevattning.png

Nu slipper du fundera över vem som ska vattna blommorna när du åker bort. Veckans 2 vinnare får hem ett soldrivet bevattningssystem från Impecta Fröhandel. Soldrivet Bevattningssystem C12 innehåller inga kopplingar till vatten- eller elsystemet hemma vilket minskar riskerna för olyckor, istället bygger det på solenergi och vatten ur behållare. En enda pump klarar av att vattna totalt 12 stycken 20-literskrukor!

Totalt värde: 1 990 kronor

Så här tävlar du:

Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Vilka är Impectas tre kvalitetsområden?


1. Eko, kulturarv och topline
X. Eko, traditioner och känsla
2. Personligt, kulturarv och ansvarsfullhet

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 30 maj.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Impecta Fröhandel. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Impecta Fröhandel för att de sponsrar den här tävlingen.
 
  • Gilla
Msterkatten och 2 till
  • Laddar…
Svar: 1

Motivering:
Skulle vi vinna så skulle vi äntligen kunna odla lite roligare och finare plantor. Detta får varje år stå tillbaka då vi åker minst 2 veckor varje sommar till mina föräldrar.
Detta vore verkligen en drömvinst!
 
Impecta's kvalitetsområde är Eko, Kulturarv & Topline så svar 1

Då vår odling i växthuset kommer från Impetas frön som vi dragit upp från grunden i tvättstugan 100% av fröna har tagit sig. Så dessa små plantor skulle må bättre av att få rätt mängd vatten i växthuset. Vi skulle kunna njuta och ha en 2 veckors semester senare i år för att sedan kunna skörda allt som växt. Detta vore det slutgiltiga och perfekta tillbehör till vårt växthus så man slipper passa det alla soliga dagar.
 
Svar 1.

Flyttar till hus om 3 veckor, finns ingen vattenkran dragen till utsidan. Så blir jobbigt att vattna blommorna i trädgården. Behöva springa in hela tiden. Denna produkt hade ju varit kanon. Kommer även bygga odlingslådor och då slipper ju det man odlar dö för att man inte är hemma hela tiden.
 
Svar:1

Med en alldeles nyanlagd köksträdgård med massor av bebisplantor tycker jag att det enda jag gör är att passa de små bladen från att torka. Ett sådant här bevattningssystem hade varit en stor hjälp för att underlätta och se till att plantorna får en bra start.
 
Nr 1
Jag vill vinna helt enkelt för att jag behöver en dylik produkt i våran trädgård .
 
Den skulle jag gärna vinna för att minska arbetsbördan åt min mor. Som efter ett ca 40 år långt arbetsliv börjat få lite skavanker på kroppen. Detta låter hon dock inte stoppa alla sina rosor, buskar och allt vad det nu är. Vi barn bor på för långt avstånd för att vara där och springa med vattenkanna numera. OM jag nu inte vinner en så kommer den att inhandlas för en sån ska hon absolut få.
 
Svar 1

YES !

Äntligen kan jag ha blommor på bryggan i skärgården, inte bara under semesterveckorna.
Det kommer att höja livskvalitén för hela omgivningen.
För alla små båtar som kör förbi.
För alla som metar abborre.
För alla soldyrkare.
För oss som njuter av kaffestunden.

Vilken GLÄDJE ! :beer:
 
Svar 1
"Regn" i solsken. Strålande!
 
Svar 1

Jag flyttar till hus snart, fullt med växter och jag har ingen aning om hus jag ska få allt att överleva :)
 
kontorsråttan
Verkar vara en lysande pryl, eller vattnande kanske passar bättre...
Skulle faktiskt tänka mig att investera i en sådan 995:- plus frakt & lite tillbehör är klart överkomligt.

Om den är nått bra
Så om dom som vinner skulle kunna tänka sig att skriva en liten recension här på forat över hur kvalitén är, svårt att så fart på, extra tillbehör som behövde, hur installationen ser ut. Funktionen. Ja så man vet om det är värt pengarna.

Tävla själv? Nja jag har tänkt ha den till grönsaker & inte till blommor, och jag har inte tänkt att åka bort, så jag passar inte riktigt in som tävlande. Sen kan jag inte rimma.

Men om det roar juryn gör jag ett försök.
Rätt svar är 1. Eko, kulturarv och topline. (för det har alla andra svarat & jag orkar inte leta efter ett eget svar)
Motivering.
Mina växter skriker, och jag med dom lider "Water water every where, but not a dropp to drink"
(Och det är stulet/lånat från Coleridge)
 
  • Gilla
caarisma
  • Laddar…
Svar: 1

Jag har en mamma som älskar blommor och som fyller hela uteplatsen med krukor. Men hon har problem att vattna eftersom ryggen inte håller.
Tänk vilken underbar överraskning att få vinna detta till henne. Då kan hon sitta i sin blomprakt hela sommaren och inte behöver bry sig om tunga vattenkannor.
 
Svar: 1. Eko, kulturarv och topline

Perfekt för våra växter i orangeriet. En jämn och stadig bevattning som gör att blommorna kommer att jubla.
 
Svar: 1 Eko, kulturarv och topline

Motivering
- Hjälp! Kris! Översvämning i växthuset! Ropade frugan till mig här om morgonen.
Det visade att kopplingen till vattenkranen hade släppt. Mängder av vatten hade, sedan kvällen innan, sprutat ner allt i det nyinredda växthuset. Även elanslutningarna var nedspolade. Vågar inte tänka på hur det hade slutat om vi hade varit bortresta några dagar.
Så för att slippa uppleva denna kaotiska händelse igen så verkar det kanon att sköta bevattningen med en soldriven pump och en regntunna, som varken kräver trycksatt vattenledning eller el.
 
Redigerat:
1. Eko, kulturarv och topline

Min fru har inte alltid kraft och ork att vattna så mycket som behövs när jag inte är hemma. Därför vore det en bra vinst för mig.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.