Få mer plats i köket inför julstöket

hippiedeluxe.png

Frigör yta och ge köket ny glans. Nu har du chans att vinna en av de mest populära modellerna bland brittiska Hahn Kitchenwares takhängare. Tillsammans med Hippie de Luxe tävlar vi ut en rektangulär kromad hängare som mäter 50x50 centimeter - den rymmer därmed mängder av köksredskap. Men förmodligen kommer du bara vilja hänga de allra finaste där.

Hängaren kommer komplett med upphängningslänkar och många krokar. Eftersom man hänger upp dem med E-krokar funkar de även fint om man har snedtak.

Totalt värde cirka: 3 000 kronor

Så här tävlar du:

Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just ditt kök skulle behöva ett lyft.

Fråga: Hippie de Luxe representerar en rad varumärken. Var kommer deras skärmaskiner ifrån?


1. Italienska Mistro
X. Amerikanska Sassafrass
2. Svenska Ankarsrum

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 20 november.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Hippiedeluxe. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Hippiedeluxe för att de sponsrar den här tävlingen.
 
Jag svarar 1. Italienska Mistro och bjuder på en motivering i form av en limerick.

Jag har ett så litet kök,
så jag har inte plats för nåt stök.
Men tänk vilket glädjerus,
om jag skulle vinna tävlingen på byggahus.
Ett takhäng löser ju allt bök!
 
Jag är inte ute efter att tävla, utan undrar bara hur locken kan hänga kvar på grytorna (y)
 
  • Gilla
possum77 och 5 till
  • Laddar…
1. Mistro

Min motivering är att det skulle vara trevligt med kastruller som inte åkte ner i golvet hela tiden eftersom mina kattskrällen knatar över diskstället där jag har dom av idag. Förvisso finns det ju en risk för att de misstar takhängaren för en klätterställning, hoppas att den är tålig. :rolleyes:
 
1, Italienska Mistro
Älskar känslan av produkter som förstärker känslan av restaurangkök. Som gammal kock dras jag tillbaka till heta pulserande kvällar i restaurangmiljö när jag ser dessa saker. Låt mig få uppleva detta i mitt nya fina kök i lilla Vellinge...
 
1. Mistro
Jag skulle verkligen behöva detta då vi inte har tillräcklig med plats att ställa våra kastruller
 
Om man inte råkar vinna men ändå behöver förvara saker i taket kan man göra som oss och köpa stången Bygel på IKEA för 19 kronor.
 
Nr. 1
Jag vill vinna den för att kunna ge den i julklapp till min älskade syster. Hon lagar mat o bakar jämt. Familjen älskar henne men inte hennes skrik när hon inte har plats på bänkarna för sin matlagning/bakning pga alla prylar som står där. Vill få loss skåpsyta till dessa prylar o denna takhängare är helt perfekt. Jag har till och med fått min man att sätta upp den åt henne på juldagen om jag vinner.
 
1: Italienska Mistro
Motivering: ettåringen tycker tydligen inte att jag har nog med disk så han drar ut luckan för kastrullskåpet gång på gång, sprider ut innehållet över köksgolvet och trummar till Vinyl107. Sen kommer sexåringen och leker Blixten mc Queen och ramlar över hela skiten... I vårt trånga miljonprogramskök finns noll plats i överskåpen, så den här hängaren skulle närapå förändra mitt liv! Då kan vi ta bort det vedervärdigt fula, en gång vita, kastrullskåpet i udda 80-talsdesign med fläckig arbetsskiva, som den förra hyresgästen satte in i vårt blå sextiotalskök med perstorpsskiva. Och få plats att duka på matplatsen i köket för fler än tre!
 
1. Italienska MISTRO är mitt svar.
Motivering: När jag lagar mat så blir det "gärna uppåt väggarna"! Så varför inte fortsätta mot taket! Skämt åtsido, har ont om plats och då kan man ju passa på att hänga upp sina mest använda prylar här! Slippa att gräva i lådor och skåp efter det man behöver! Sen är ju Hahn Kitchenwares takhängare en riktig skönhet att vila ögonen på!
 
1. Italienska Mistro står för skärmaskinerna.

Motivering: Haha, mitt kök har behövt ett lyft sedan vi flyttade in. Ett stort lyft. Ett omfattande lyft. För flera år sedan. Kanske den här vinsten, som faktiskt är mer i min makes stil än min, kan äntligen få honom motiverad att börja med det där förb***ade kökslyftet någon gång ;-)
 
1. Italienska Mistro.

Ända sen vi skulle ha "ljust och fräscht" och rev väggar och plockade bort alla överskåp, är inget sig likt. Glas bland kastruller, koppar bland stekpannor. Denna snygga upphängning skulle sitta som en smäck över köksön och skapa ordning och reda igen.
 
1. Italienska Mistro

Vi har ett dåligt planerat kök vilket gör att vi som använder det mycket får ett tydligt irritationsmoment. Den här i taket hade sparat mycket tid och krockar med varandra :)
 
1. Italienska Mistro.

Hade passat perfekt till vårt nybyggda hus, över köksön i köket. Lite ordning och reda på ett snyggt och stilfullt sätt är precis vad jag är ute efter.
 
1.Italienska Mistro
Detta är lösningen vi letat efter. Och om vinner den i en tävling så kan vi kosta på oss en industriell skärmaskin från Italienska Mistro också.

Bild 2015-11-17 kl. 11.50.jpg
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.