Hej,
När man tar upp hålet i ytterväggen för avluft och uteluft (i vårt fall lättbetong), gör man det precis så stort som spiroröret är eller gör man det lite större så kondensisoleringen trycks in i hålet med?
Vi kommer ha 200mm spirorör till ventilerna, ska vi ta ett 203mm kärnborr då, eller vad tycker ni?
 
GomorronYxskaft
Jag har 11mm armaflex runt min avluft som går genom lecablocKen. Är -20 i min avluft från flvp. PE50 strumpa inomhus från pumpen som sluter tätt runt armaflexen innan den går genom lecan.
 
GomorronYxskaft GomorronYxskaft skrev:
Jag har 11mm armaflex runt min avluft som går genom lecablocKen. Är -20 i min avluft från flvp. PE50 strumpa inomhus från pumpen som sluter tätt runt armaflexen innan den går genom lecan.
Ok, de som offererar vår lösning har valt att bara skicka med PE30 till våra 200mm rör (uteluft och avluft).
Vi kommer ha aggregatet på kallvinden, rören kommer ligga i isoleringen.
Undrar om PE30 räcker att ha en bit in och tejpa runt avslutet.
 
GomorronYxskaft
X xLnT skrev:
Ok, de som offererar vår lösning har valt att bara skicka med PE30 till våra 200mm rör (uteluft och avluft).
Vi kommer ha aggregatet på kallvinden, rören kommer ligga i isoleringen.
Undrar om PE30 räcker att ha en bit in och tejpa runt avslutet.
Läs tillverkarens anvisningar alt skicka epost.
 
Vilken av tillverkarna, aggregatet?
 
GomorronYxskaft
Yes :)
 
X xLnT skrev:
Ok, de som offererar vår lösning har valt att bara skicka med PE30 till våra 200mm rör (uteluft och avluft).
Vi kommer ha aggregatet på kallvinden, rören kommer ligga i isoleringen.
Undrar om PE30 räcker att ha en bit in och tejpa runt avslutet.
Ber om ursäkt för att jag väcker liv i en gammal tråd, men vi är i samma sits (200-rör för av- och uteluft, projekterat med PE30) och jag undrar detsamma. Fick du någon klarhet i detta och hur blev installationen?
 
M mlindsten skrev:
Ber om ursäkt för att jag väcker liv i en gammal tråd, men vi är i samma sits (200-rör för av- och uteluft, projekterat med PE30) och jag undrar detsamma. Fick du någon klarhet i detta och hur blev installationen?
Jag fräste upp ett spår runt röret ett par centimeter in och fyllde sen med fogskum så det tätade mot isoleringsplasten och lättbetongen.
Ser inget (kondens)vatten någonstans.
 
  • Gilla
mlindsten
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.