Hej!
Lägger golv i bostaden och ska lägga sista biten.
Men vill få det snyggt, tänkte köra med list för det är smidigt men grejjen är att parketten ligger bara några mm ovanför badrumsdörren som man öppnar utåt så om jag sätter list tar den i dörren.

Någon som har en bra lösning på detta?

Det sitter redan gammal list eller karm eller vad man ska kalla det men den ser ut att vara inkilad bakom så känns svårt att ta bort den för att sätta ny list där, jag vet inte.😅

Hoppas bilden förklarar vad jag menar, vill helt enkelt bara ha ett snyggt avslut.

Tacksam för hjälp! 🤩
 
  • En tröskel med damm, skräp och en turkos underlagsremsa vid en dörröppning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
K Killen som behöver hjälp skrev:
Hej!
Lägger golv i bostaden och ska lägga sista biten.
Men vill få det snyggt, tänkte köra med list för det är smidigt men grejjen är att parketten ligger bara några mm ovanför badrumsdörren som man öppnar utåt så om jag sätter list tar den i dörren.

Någon som har en bra lösning på detta?

Det sitter redan gammal list eller karm eller vad man ska kalla det men den ser ut att vara inkilad bakom så känns svårt att ta bort den för att sätta ny list där, jag vet inte.😅

Hoppas bilden förklarar vad jag menar, vill helt enkelt bara ha ett snyggt avslut.

Tacksam för hjälp! 🤩
Finns kanske någon tunn aluminium list? Har kört det hemma hos mig som bygger väldigt lite höjd.

Mvh
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.