Hej!

Fick nu brev från skatteverket att de inte beviljat någon preliminär skattereduktion eftersom utövaren inte återkommit med kompletterande uppgifter när skatteverket begärt detta:

Skatteverket har begärt in kompletterande uppgifter från utföraren för att kunna handlägga ärendet. Inget svar har kommit och utan efterfrågade underlag/uppgifter kan Skatteverket inte bedöma din rätt till skattereduktion.

Jag vet inte vad det är för uppgifter som saknas. Ska kontakta byggaren i nästa vecka.

Någon som varit med om det tidigare? Har för mig att det stod på fakturan att jag får betala om det inte godkänns, men gäller det om byggaren är den som inte gjort sin del?

Det rör sig om 5300kr.
 
Var i samma situation, men det gällde bara 500kr. Fick en ny faktura från hantverkaren, svarade då att jag hade fått mail från Skatteverket och att de uppgav att han inte hade lämnat in de uppgifter de ville ha, och svarade hantverkaren och undrade om det inte hörde till att han borde svarat Skatteverket. Har inte fått något svar på det mailet, men har inte fått någon påminnelse på fakturan heller.
 
  • Gilla
Sixten76
  • Laddar…
S Sixten76 skrev:
Hej!

Fick nu brev från skatteverket att de inte beviljat någon preliminär skattereduktion eftersom utövaren inte återkommit med kompletterande uppgifter när skatteverket begärt detta:

Skatteverket har begärt in kompletterande uppgifter från utföraren för att kunna handlägga ärendet. Inget svar har kommit och utan efterfrågade underlag/uppgifter kan Skatteverket inte bedöma din rätt till skattereduktion.

Jag vet inte vad det är för uppgifter som saknas. Ska kontakta byggaren i nästa vecka.

Någon som varit med om det tidigare? Har för mig att det stod på fakturan att jag får betala om det inte godkänns, men gäller det om byggaren är den som inte gjort sin del?

Det rör sig om 5300kr.
Det är ju byggaren som inte får betalt från skatteverket,du har väl fått avdrag på fakturan?
Så skickar han inte in i tid lär det vara hans problem
 
  • Gilla
ByggKris
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.