Ska installera ny pump och har valt en ny plats för utedelen. Ska gjuta en platta som den ska stå på istället för vanliga trädgådsplattor som den befintliga står på idag.
Tanken jag hade för avrinning var att gå på markröret straxt över t-kopplingen som syns i bild.
Hur hade ni gjort? Jag vill inte sätta en till 110 grenkoppling för tror inte jag får till tillräckligt med fall samt att jag vill inte gräva mer runt.
Kan jag ta upp ett hål med hålsåg, säg ca 50mm, gummigenomföring. 50mm avloppsrör till pumpen, markduk, och återfylla?
Avloppet/avrinningen kommer delvis bli ingjuten i plattan. Värmekabel kommer också att användas.
Eller kanske PEM slang?

Mvh Tomas
 
  • Grävd jordig grop vid husvägg, arbetsredskap synligt, grönska, rör syns delvis, pågående grävarbete, utomhusmiljö.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Skadat stuprör vid en husvägg som leder ner i en grop med synliga rör och grus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Grävd grop vid vägghörn, jordhög i skottkärra, stenar, trädgårdsverktyg, gräsmatta, stegar, blå kruka.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Tack för svar, är det en sån här övergång du menar. Det är den enda jag hittar.
 
  • Avloppsrör, förminskning med en muff, grå färg, produktbild, prisinformation, webbsida, smartphone skärmdump.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ja, precis. Jag sågade av toppen på 50-delen som används för skarvning och tryckte in i stupröret och tätade symboliskt med silikon så det inte skulle komma ner sand i röret
 
Jag valde 75 från utedelen för att det passade bättre med hängrännelösningen jag byggde för att samla upp kondensen. Den kondensen som kommer funkar nog lika bra med ett 50 rör från din utedel
 
T t3o skrev:
Ja, precis. Jag sågade av toppen på 50-delen som används för skarvning och tryckte in i stupröret och tätade symboliskt med silikon så det inte skulle komma ner sand i röret
Ok kanon, tack för hjälpen
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.