Nu har jag haft två hantverkare som har varit hemma och ska skicka offert på att kakla och båda har undrat varför jag har en golvbrunn och släpper ned handfatsvattnet i.

När jag bytte stam så satte jag in en brunn för handfatet och en för avrinning till badkar. När dom har sett brunnen så har dom undrat varför jag har två så är det att dom tycker att det räcker med en eller är det ovanligt att man släpper ned avrinningen från handfat i en golvbrunn under handfatsmöbeln?

Min tanke med den "extra" brunnen är att det är skönt när man sköljer av golvet och kan slafsa ned vattnet i första bästa brunn.

Inte för att jag tänker riva upp golvet nu, men när hantverkarna kommer och undrar varför jag har en brunn till handfatet.

Martin
 
Och frågan var?

Ja, det händer att man släpper ned handfatsavloppet i en golvbrunn.

Vad var det du undrade?

//KoW
 
Absolut inget ovanligt.
 
Frågan var om det var ovanligt eller inte och om det är ovanligt isåfall varför man inte gör så.

Men nu har jag fått två svar att det inte är ovanligt, så då nöjer jag mig med det.
 
På "sjaskigare" hotell brukar det finnas sådana lösningar och jag tycker det är äckligt. Risken att man blir blöt om fötterna finns också om röret slutar ovanför gallret.

NÄ, inte i mitt hus
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.