Nu har jag smått fått tummen loss och ska ta tag i min dåliga avrinning i duschen igen....(tråd). fick bra tips på primer och flytspackel så den delen känns klar. Det jag funderar på är hur jag bäst avgränsar duschhörnan från resten av badrummet? Kanske bara ska vara en avgränsningslist medan jag spacklar och sen låta själva spacklet bli "kant" i duschen. Eller limma någon kant av något typ av sten, klinker eller liknande.

https://www.byggahus.se/forum/threa...dusch-kan-microcement-vara-loesningen.485059/
 
Någon som gjort något liknande? d v s flytspacklat ovanpå klinker för förbättring av fall?
 
T
S sepani skrev:
Någon som gjort något liknande? d v s flytspacklat ovanpå klinker för förbättring av fall?
Vanligt flytspackel tål inte vatten och du har fortfarande för dåligt fall undertill. Dessutom ser jag att din brunn sitter alldeles för nära väggen, ej godkänt. Nej, det bästa är att blåsa skiten och göra nytt.

Billigaste lösningen är annars att sätta in en duschkabin!
 
  • Gilla
sepani
  • Laddar…
T tank77 skrev:
Vanligt flytspackel tål inte vatten och du har fortfarande för dåligt fall undertill. Dessutom ser jag att din brunn sitter alldeles för nära väggen, ej godkänt. Nej, det bästa är att blåsa skiten och göra nytt.

Billigaste lösningen är annars att sätta in en duschkabin!
känns lite deppigt, är ju ett ganska stort jobb. Brunnen kan jag inte enkelt flytta, men trodde att flytspacklet i tråden tålde vatten...så marknadsförs det ju (Weberfloor 4040 combi rapid dr)
 
T
S sepani skrev:
känns lite deppigt, är ju ett ganska stort jobb. Brunnen kan jag inte enkelt flytta, men trodde att flytspacklet i tråden tålde vatten...så marknadsförs det ju (Weberfloor 4040 combi rapid dr)
Jo, det finns men är ju svindyrt men i ditt fall räcker det med en säck typ men fortfarande ingen bra lösning enligt mig utan en nödlösning/fullösning!
 
T tank77 skrev:
Jo, det finns men är ju svindyrt men i ditt fall räcker det med en säck typ men fortfarande ingen bra lösning enligt mig utan en nödlösning/fullösning!
Ja det bästa vore absolut att göra om göra rätt men lite surt när tätskiktet är ok (intyg finns) men tyvärr har de helt misslyckats med avrinningen…den kunde nog inte blivit sämre…
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.