Hej!

Den här lampan fanns när jag flyttade in i hyresrätt. Den sitter som berget även när jag skruvar bort pinnen i mitten. Kan rotera diskplattan som lampan sitter i, cirka 3-4 mm.

Hur får jag bort denna själv?
 
  • Inbyggd taklampa i hyresrätt, med bortskruvad mittpinne och synlig reflektor/bas, där lamphållaren till viss del är lös och kan roteras 3-4 mm.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vit taklampa fastmonterad med en metallplatta och pinne i mitten, frågeställare söker tips för att ta bort lampan som sitter fast trots att den roterar något.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild på en vit taklampa med en slät basplatta och en borttagen mittskruv i hyresrätt, monterad mot en vitmålade tak.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Går det att vrida på plattan lite fram och tillbaka medan du drar den(plattan) nedåt?
 
M MrDizzy skrev:
Går det att vrida på plattan lite fram och tillbaka medan du drar den(plattan) nedåt?
Det känns inte som att det går att dra den nedåt, ej heller när jag ruckar på den de få millimetrar som det går.

Glömde säga: Pinnen som blir kvar i mitten går att röra rätt fritt (den verkar inte sitta fast på någon krok inuti).
 
J
G Guldifickan skrev:
Det känns inte som att det går att dra den nedåt, ej heller när jag ruckar på den de få millimetrar som det går.

Glömde säga: Pinnen som blir kvar i mitten går att röra rätt fritt (den verkar inte sitta fast på någon krok inuti).
Om du skruvar väldigt länge moturs? Den måste ju i princip vara gängad i något som krokar i takkroken.
 
Nu är det svårt att se på bilderna, men kan det sitta skruvar på ovansidan plattan som inte syns?
Använd fingrarna runt hela och känn efter.
Tänker som så att nått måste ju hålla fast det.
 
MultiMan
Använd liten spegel, kika vad som finns i skarven mellan delarna. Kan ge ledtråd.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.