Hej,

Jag ska göra om ett badrum i ett gammalt hus vi köpt och nuvarande avluftningsrör från toan är synligt och slutar inne i toan.
Jag tycker personligen det blir svårt att få till det snyggt då jag helst inte vill ha röret synligt över huvudet taget. Toan kommer inte användas så mycket. Finns det några knep här? Tacksam för tips.

Mvh, David
 
  • Badrum med handfat, spegelskåp, toalett och synligt avluftningsrör bredvid ett fönster. Lampa på väggen ovanför spegeln och väggradiator under fönstret.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
D David Hedvall1 skrev:
Hej,

Jag ska göra om ett badrum i ett gammalt hus vi köpt och nuvarande avluftningsrör från toan är synligt och slutar inne i toan.
Jag tycker personligen det blir svårt att få till det snyggt då jag helst inte vill ha röret synligt över huvudet taget. Toan kommer inte användas så mycket. Finns det några knep här? Tacksam för tips.

Mvh, David
Det var en udda placering, men eftersom den har en ventil så antar jagh att den bara drar in luft och ingen lukt kommer ut.

Du kan kanske dra den under om du har krypgrund, eller vidare upp till vind/ovanför tak ?
Eller bygga in den i hörnet och avsluta vid taket med ngt slags ventilgaller som kanske blir snyggare ?
 
MultiMan
Jag har min ventilation/vakuumventil på nästan samma sätt, stör mig inte. Ventilation måste du ha och troligen i närheten av toaletten eftersom det behövs mest där. Så ta bort går inte, utan då måste du börja riva i väggar eller kanske ta det via källare/krypgrund.
 
Tacksam för svar! Hur menar du via källare? Kan väl inte gå neråt med ventilationen då vattnet styrs av gravitationen väl?
 
Det finns mindre vacuumventiler 40mm som du kan sätta under handfatet.
Plugga den du har och prova med en sån först.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.