Hej
Vi har ett blivande badrum där avloppsröret till toaletten hamnat väldigt nära väggen, så det går inte att kränga någonting utanpå avloppsröretröret, bara invändigt (även då måste jag karva lite i vägg-gipsen). Jag har två frågor/problem:
1. Vi har tänkt sätta en vägghängd toalett, med förhoppning om att det funkar med att ha avloppsröret så nära väggen då. Vad tror ni om det?
2. Jag skulle vilja ha ett badkar nära toalettstolen, men markavloppet är i andra änden av rummet. Tror ni det går att ansluta ett badkarsavlopp till den vägghängda toalettens avlopp?
 
1. En vägghängd toalett har inte avloppet synligt i golvet, du bygger ju en låda utanför som toan hänger på, så det bör ju vara en bra lösning på problemet att avloppet är för nära väggen? Det är inte så att "rörisen" satt avloppet så just för att ni sagt att ni ska ha vägghängd toa?
 
Anna_H skrev:
1. En vägghängd toalett har inte avloppet synligt i golvet, du bygger ju en låda utanför som toan hänger på, så det bör ju vara en bra lösning på problemet att avloppet är för nära väggen? Det är inte så att "rörisen" satt avloppet så just för att ni sagt att ni ska ha vägghängd toa?
Badrummet var förberett av tidigare ägaren, så jag vet inte bakgrunden till varför avloppet sitter som det gör. Känns som ett misstag, för även om planen var vägghängd toalett så ser jag ingen anledning till att man inte lämnar några centimeter och behåller valfriheten.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.