Hej!

Jag har två diskhoar i köket, en på en köksö och en annan på fasta bänken. Just den som sitter vid köksön har en tendens att intermittent lukta avlopp. Jag är i grunden inte direkt kunnig på avlopp men jag tänker att om jag hade haft ett avluftningsproblem i huset så borde det visa sig på flera ställen än endast ett?

Jag ställer mig också lite förvånad till varför problemet kommer och går utan någon 'fysisk' åtgärd från min sida. Vad kan det bero på?

Huset är nybyggt, (2014) så det är nya fina vattenlås osv, jag kan inte lokalisera något problem med tätning nånstans och sitter väl lite 'fast' i min felsökning just nu.

Mottager därmed gärna tips och tankar som kan få mig på rätt spår i detta något olustiga läge :)

Stort tack!
Vol
 
Jag hade samma problem i mitt badrum. Det kom lite till och från. Det visade sig att det läckte lite vid avloppsanslutningen på toaletten. Höll man handen runt röret kunde man känna hur det drog/blåste lite runt tätningen/muffen vid röret. Antagligen läckte det väl in mer avloppsluft när trycket i huset var lägre än i avloppstammen. Så kolla alla anslutningar noga.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.