Hej

I tvättstugan i källaren har vi ett vattenlås där vatten från tvättmaskin mynnar ut. Vissa dagar luktar det illa från vattenlåset:
klämring.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


När jag håller handen ovanför vattenlåset tycker jag att det känns som att det svagt blåser upp luft runt kanten på klämringen (markerat med pilar).

Någon idé om vad som kan vara problemet och lämplig åtgärd?

Mvh

Peter
 
Det är är kanske mellan brunnen och vattenlåset. Det ser ut som du kan dra upp vattenlåset som är en insats. Gör det, rengör och kolla så det blir tätt.

Blir det inte tätt så får du kleta på något (latex/silicon) och se om det blir bättre.
 
Latex eller silikon låter inte bra.Hur ska TS då kunna ta ut vattenlåset någon mer gång?
Blir det inte tätt så försök få tag på nytt lås eller tätning.
Fredrik
 
Nytt vattenlås är förstås bättre, men fog ovanpå skarvar går relativt lätt att få bort.
 
Måste jag hitta exakt samma modell av vattenlås eller finns det modeller som passar alla typer av golvbrunnar?
 
Olika tillverkare och modeller har olika utseende på insatsen. Någon universal finns inte. Det finns ingen O-ring eller liknande som är trasig?
 
Jag kollar o-ringen. Hur kan jag få reda på vilken modell jag har på vattenlås?
 
Hej
Jag skulle ta med mig vattenlåset och åka till Stuvsta Rör.
Det dom inte har finns inte.
Dyra som fan men som sagt allt finns. Jag köpte ett galler till mitt badkar i f.d lägenheten.Badkaret sattes dit 1957 och gallret köptes 2003....
Fredrik
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.