Hej!

Har noterat en avloppslukt i källaren och misstänkte att det var torrt i ngt vattenlås. Dock så hjälpte det inte att fylla på vatten, utan istället så märkte jag att det drar in luft genom hålet på bilden. Bilden är inte min, men det är ett likadant i plast som jag har.

Ska det sitta ngn propp eller annat i det runda hålet, eller hur kan det komma sig att det drar in skitlukt?

http://bytagolvbrunn.se/wp-content/uploads/2012/11/Golvbrunn1_liten3.jpg
 
Redigerat:
Ja, det ska sitta en propp i hålet. Det är till för at kunna få ner ett rensband i röret. Plugga till med lämplig propp, är det engjutjärnsbrunn så tälj till en träplugg och knacka i, är det plast får man ta det lite lugnare, nån propp+tätmedel. (Om man nu inte får tag i rätt propp, förstås.)
 
  • Gilla
Maveric77
  • Laddar…
kulle
Ja det ska sitta en propp där
 
  • Gilla
Maveric77
  • Laddar…
Tack för svaren!

Då blir det en tur till VVS butiken imorgon, antar att det finns riktiga proppar att införskaffa!
 
Krilleman
  • Gilla
Maveric77
  • Laddar…
Tack krilleman_215. (Missade ditt svar, men VVS firman hade koll på vad jag behövde.)

Nu när jag sitter vid datorn så tänkte jag lägga upp ursprungsbilden och proppen som jag köpte så att kanske ngn i framtiden har nytta av den här tråden...

Golvbrunn.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Propp.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.