Hej, Vi ska renovera källarn som består av badrum ( ska inte renoveras ), korridor, tvättstuga och 1 garage som vi tänker göra om till sovrum eller allrum. Vi har tänkt byta avloppsrör ( gjutjärn ) och brunnar ( järn ) som finns i tvättstuga + garage, rören ligger under betong plattan, brunnarna i betongen, vi har funderar på att göra ett så kallat mekaniskt ventilerat golv ( Nivell ) på de befintliga golvet för att kunna ha lite värme i golvet, men då måste vi höja brunnarna till nya golvets höjd, det är den garaget som vi tror kan bli problem för till den brunnen kommer de 2 anndra rör, ett kommer från en brunn som sitter på utsidan garage dörr, de röret går under plattan till brunnen med regn vatten, de anndra röret ( plast ) går från bad rum i betongplattan till brunn, fast utloppet kommer fram på ovan sidan silen på brunnen, jag skulle alltså behöva en brunn med sil och 2 inlopp på sidorna + 1 utlopp i botten, finns de ? eller går de göra på något annat vis ?. Jag tänkte först isolera på befintligt golv sen lägga vatten buren golvvärme men de ska inte vara nå bra i fukt synpunkt har jag fått förklarat för mig, nån som vet ?
 
Golvbrunn i ett sovrum.......
Ta bort brunnen och koppla ihop rören och gjut över men fundera över rensmöjliheten.

Protte
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.