Har lite problem med placering av tvättmaskin/torktumlare. Det är trångt.

Väggen är 2 m och avloppet ligger precis i högra hörnet. Inkommande vatten till huset ligger i vänstra hörnet. Och för att krångla till det går rör i taket längs så takhöjden är begränsad till 210 cm. Det kommer även in en ventil uppe i högra hörnet som ligger bakom rören.

På denna sträcka ska jag in med en tvättho 66 cm bred plus TT och TM. Jag ska också kunna klämma in en avhärdare.

En av lösningarna är att sätta en tvättpelare på högra sidan. Med då kommer TM rakt ovan avloppet.

Någon som har någon idé hur man kan göra då? Får ej höja tvättmaskinen förmycket. Då kommer pelaren skymma ventilen. Tvättstugan är i en källare och byggd på 60-talet så vissa saker går inte att ändra. Jag kommer dock att bygga ut väggen med en dryg decimeter så källarväggen luftas. Detta döljer inkommande vatten (inspektionsluckor). Så väggen blir slät.

Finns det ställningar som höjer TM med bara 10 cm?

Alla tips mottages tacksamt. Jag lever under parollen ingert är omöjligt, men lat av naturen. :wow:

/Erber
 
45x95 regel är nästan 10cm hög. Jag har ställt min tvättmaskin på regelstomme som är 60cm hög och set håller fint.
 
Tack för tipset. Nu är det så att min kära hustru inte köper hemmabyggen. ;) Hon vill kunna komma åt avloppet och kunna dammsuga under. De förhöjningar som finns är 30 cm höga med en trådkorg och de blir för höga. Tänkte om någon sett lägre varianter. Har googlat men inte lyckats. Man skulle ju kunna be en mekaniska verkstad svetsa ihop en ställning men den blir nog dyr då benen måste kunna justeras pga golvets avrinning.
 
H
Jag har själv köpt en tvättmaskins förhöjning som var 30 cm.
Sen kapa jag benen och svetsa dit ny mutter så benen fungerat som förut.
Jag kunde bara ha 20 cm höjd.
Fick dit en ny lägre korg under också.
Funkade kanon för mig
 
  • Gilla
erber
  • Laddar…
erber skrev:
Tack för tipset. Nu är det så att min kära hustru inte köper hemmabyggen. ;) Hon vill kunna komma åt avloppet och kunna dammsuga under. De förhöjningar som finns är 30 cm höga med en trådkorg och de blir för höga. Tänkte om någon sett lägre varianter. Har googlat men inte lyckats. Man skulle ju kunna be en mekaniska verkstad svetsa ihop en ställning men den blir nog dyr då benen måste kunna justeras pga golvets avrinning.
Ja det var ett lite rejält motstånd. Har hustru med krav men än så länge är kravet att det inte får se ut som att hemmabygge. Platsbyggt anses extra exklusivt hos många.

Lycka till, och en korg eller utdragsskiva är något jag saknar under min tvättmaskin så försök få till en sån. Så slipper man rena blöta strumpor på aningens skitigt golv.
 
  • Gilla
erber
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.