Jag sitter och detaljplanerar var allt avlopp och vatten ska komma upp ur plattan och funderar kring tvättstugan:

avloppTvättstuga.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Under diskhon lägger jag ett vanligt golvbrunn med slang från tvättmaskin, som vanligt.

Vår värmepanna kommer dock att stå på andra sidan rummet. -Ska jag behöva göra ett till golvbrunn för spillvattnet eller kanske kan man bara dra upp ett avloppsrör bakom värmepannan och sätta på ett litet vattenlås på det?

Tänker börja gräva ner avloppet imorgon :)
 
Jag skulle säga nej, förutsatt att du har ett vattentätt golv i tvättstugan. Det ska väl inte komma vatten ur pannan under normala omständigheter ändå, så om det händer och du får vatten på ditt (vattentäta) golv är det kanske ingen katastrof?

Jag har hört av min fjärrvärmeleverantör att många ställer en glassburk eller liten hink under utloppet för att samla upp eventuellt utsläpp. Det gäller alltså när det inte finns något avlopp alls i rummet.
 
Varför inte lägga dit två golvbrunnar när du ändå är i farten?
Kostnaden blir obetydlig.

Är det däremot ett färdigt rum du stälelr pannan i så behöver man inte tänka på att fixa en brunn, då det inte är så mycket vatten det handlar om.
 
Kör två golvbrunnar när du ändå håller på, en extra brunns kostnad i ett helt bygge är ju försummbar. Fast jag skulle nog ha satt ett avloppsrör med vattenlås på bakom/intill tvättmaskinen istället, för o slippa en utloppsslang halvdold bakom/under diskhon. Räcker med ett 50 rör genom plattan sen ansluta med vitt prursrör med "rakt" vattenslås på o sen en spilltratt för maskin.
 
Vår bergvärmepump dräller vatten varenda dag från övertrycksventilen.
Det är inget fel på pumpen utan "det är så" enligt IVT så JA sätt dit en brunn.
Kostar inte många kronor och du kommer förbanna dig själv när du får ha en hink under övertrycksröret...
 
Krilleman
Lätt val!

Sätt en golvbrunn även under VP!!!!!!!
 
Gört!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.