Är mitt uppe i att flytta hela pumpanläggning för min djupborrade brunn till jordkällaren och behöver få dit ett avlopp till eventuellt vattenfilter.

Trädgården är redan uppgrävd och har tyvärr stött på en massa berg och sten så det är ingen rak uppgrävning.

Hur går jag tillväga med avloppet?

Kan jag använda en större PEM-slang som är flexibel eller ska jag köra på oranga rör 110?

Detta handlar ju endast om backspolning från vatten filter, kan jag lägga avloppet grunt utan att få problem under vinterhalvåret?

Ifall PEM Slang, hur ansluter jag PEM-slangen till Stenkistan?
 
Är det bara för gråvatten för backspolning borde väl en grov PEM funkar ypperligt ?

"Anslutning" till stenkistan är väl bara att slangen slutar i stenkistan ? En stenkista är ju inte tät på det sättet.
 
  • Gilla
Pontus Sundberg
  • Laddar…
klaskarlsson klaskarlsson skrev:
Är det bara för gråvatten för backspolning borde väl en grov PEM funkar ypperligt ?

"Anslutning" till stenkistan är väl bara att slangen slutar i stenkistan ? En stenkista är ju inte tät på det sättet.
Ja du har rätt! Kör på en PEM 50 tänkte jag, borde det räcka för flödet?

Nä det är sant, aldrig handskats med en stenkista förut. Man kör bara in den en bit och förankrar den med jord/sand runt så att den inte drar iväg?

Väl inne i jordkällaren, ska man sätta en spilltratt på andra änden av PEM slangen?
 
  • Gilla
klaskarlsson
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.