Tegelhus i skånsk stil från 41. 75kvm. 55kvm biarea och hel källare. Badrum på övervåningen i ett utrymme som verkar ha blivit över lite varför vi misstänker att det vart ett utedass nån gång i tiden. snedtak och trångt. Rev ut badkaret till sist nu i helgen (vi har bott i huset och satte ner det i källaren. har sett att det för hemskt ut under tidigare men spyr nästan när jag ser det. verkar vara trägolv med nån slags tjära/tjärpapp på. Golvbrunnen är kraftigt rostskadad och måste väck. har inte rivit i golvet ännu men undrar lite hur jag ska göra. vi tänkte bygga en kupa till nästa år då vi ändå tänkte byta takpappen under pannorna och fixa murbruket under nockpannorna. vi tänkte tills dess göra en tillfällig lösning med plastmatta och duschkabin så länge. rörisen som ska installera pannan tog en titt och vill dra in nytt avlopp hela vägen ner till källaren och jag är villig att hålla med (alla vattenledningar är nya så det är bara uppvärming/avlopp kvar). problemet är om de drar om avloppet så blir det ju efter nuvarande planlösning som kommer åka i papperkorgen så fort kupan är fixad. jag har, som jag ser det, två huvudalternativ;

1. dra om alltihop efter nuvarande placering, riva upp golvet vid kupbygge och flytta rören.

2. ta bort brunn, skadat trä osv och sätta dit en brunn och ansluta till befintliga gjutjärnsrör med plaströr.

alternativ 2 känns mest attraktivt med tanke på ombyggnad eller tänker jag dumt nu?
 
Kör på nr 2 sen när du har fixat kupan så är det bara att fixa resten.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.