Sitter på ett DSC-1864 (v.4.24) med endast analog uppringare, och skulle vilja pimpa detta för att kunna åstadkomma lite mer klartextlarmning till mobilen. Gärna en kombo av SMS och uppringning.

Har någon här info om ev. valmöjligheter?

Har sett lite olika GSM-uppringare men dessa verkar mer inriktade på kontakt med larmcentral, alternativt att man kopplar utgångar från larmet till ingångar i uppringaren som då i vissa fall kan skicka sms med text.
 
BGS120 löser det.
 
@probeb: Antar att du Menar BGSM? Den kodar väl inte om larmkoden? Utan är en traditionell larmuppringare via GSM, alternativt som IP-baserad larmöverföring. Vill man ha SMS i klartext måste man väl använda PGM utgångarna på larmet till larmingångarna på BGSM?
 
  • Gilla
probeb
  • Laddar…
BGSM-120 är väl lite rätt. Men fortfarande så kan den bara skicka sms triggade av ingångar/utgångar från larmet.

Skulle önska lite mer info från larmet men det kanske är dött med färdiga produkter för detta?
 
Jag är också intresserad av det, sitter också på ett 1864 med en T-link som skickar mail som omvandlas till SMS. Men man får ju bara SIA/ContactID och det är lite svårtytt. Är lite inne på att skriva en kodsnutt som omvandlar SIA/ContactID innan SMS:en skickas men har inte kommit så långt där än.
 
Mexitegel, berätta gärna mera! T-link, vad är det?

Vilken version på central behöver man för att maila?
 
Dualtec har en GSM som läser av SIA/CID och kan skicka SMS.
 
T-link är en produkt från DSC som är avsedd att kunna koppla larmet till larmcentral IP-baserat. (Dvs inte använda telefonlinan och DTMF toner för att sända larmkoder) T-link kan också skicka mail vid olika events och det är det senare som jag använder. Jag skickar mailen till pixie.se som omvandlar dem till SMS.
 
Har också behov av en sådan funktion, men det borde väl finnas bolag som erbjuder detta som en tjänst? Någon som känner till bågot vettigt?
 
Envisa link har ett interface som blir som en virtuell kontrollpanel som man ser via webläsaren och via app om jag inte minns fel.
Har inte läst så mkt om det men har läst andra forum att folk som använder dsc larm brukar utnyttja dsc larmets brytare och rörelsesensorer för att trigga lampor mm i sin styrhemautomation och självklar låsa och se status? via mobil appar. Som sagt, har inte riktigt koll på det men kolla upp det ;)
 
Eller Dualtec TS200EWM
 
Hmm. EnvisaLink verkar ju vara klart bra, ersätter ju T-linken och är klart bättre. Tål att tänkas på :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.