Jag har idag en anläggning som på bilden. Den verkar fungera bra, men är inte speciellt energisnål…tar 850 w/h när den avfuktar. Finns det någon snålare anläggning eller förbrukar de i princip samma?

Närbild av en del av en röd Corroventa CTR 300TT2 avfuktare med tekniska specifikationer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Kondensavfuktare (t.ex. Woods) jobbar betydligt snålare men klarar inte minusgrader. Fast i Skåne borde det inte bli kallare än 6-7 grader i krypgrunden.
 
  • Gilla
sepani
  • Laddar…
avfukta vid minusgrader? Det blir ju rimfrost och istappar vid minusgrader.
 
  • Gilla
sepani
  • Laddar…
J Josth skrev:
Kondensavfuktare (t.ex. Woods) jobbar betydligt snålare men klarar inte minusgrader. Fast i Skåne borde det inte bli kallare än 6-7 grader i krypgrunden.
Finns även någon som heter Trygghetsvakten? Är Woods en ”fast installation”? Funkar ju inte att gå och tömma den för jämnan….
 
T
S sepani skrev:
Finns även någon som heter Trygghetsvakten? Är Woods en ”fast installation”? Funkar ju inte att gå och tömma den för jämnan….
Jag har en Woods ”nånting” nere i krypgrunden och det går att dra vattenslang från den, jag har dragit ut slangen ur grunden och där dumpar den vattnet.
 
Jag grävde bara ner en liten stenkista under täckplasten till min Woods och drog dit kondensvattenslangen. Det fungerar bra.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.