Har en Munters sorptionsavfuktare i krypgrunden på huset, den la av för ett tag sedan och jag har ingen aning om vad felet är.

Den är 19 år gammal.
Är det någon som kan råda mig om det är det någon mening att låta någon kolla på den eller kan jag lika gärna köpa en ny direkt och spara in pengen för teknikern?
 
Har du en modellbeteckning?

Jag har några olika modeller av Munters och anser att de oftast är värda att reparera.
 
Låter lovande....
Modellen heter MH270

Kan tilägga att jag slängde iväg en fråga till Munters och dom rekomenderade mig att kontakta Fuktab AB (jag bor i Göteborg) så jag skickade ett medelande till dom via deras kontaktformulär på webben, och har inte fått svar efter 3-4 månader....
 
Munters är ett kvalitetsmärke som helt klart är värt att reparera. Brukar ofta vara något ganska enkelt fel på lagring eller någon del frammatning av det runda lamellpaketet. Är ju enkelt att ta lös slangarna och ta med den i bilen och lämna in på något ställe där de servas.

(Höll själv på med Muntersgrejor/torrluft inom försvaret förr)
 
Frågan är då vart man skall vända sig? Vem kan serva Munters i Göteborgsområdet?
Är inte supersugen på att jaga en firma som inte verkar vilja ha jobb.
 
  • Gilla
Holson
  • Laddar…
Kontakta Munters igen så kan de säkert föreslå någon annan. (Och ta Fuktab i örat)
 
Jag har skruvat lite på mina MH270.

Jag vet inte vilka symptom din maskin har.

1) Går fläkten?
2) Snurrar rotorn? Bör gå att se med ficklampa genom torrluftutblåset. Den rör sig långsamt så har tålamod:)
3) Är det någon skillnad om du ändrar på knappen som gör att maskinen är i gång konstant eller går på hygrostat/styrenhet?

Ibland fungerar inte formulär. Ett telefonsamtal kanske ger dig bättre känsla för om FUKTAB är intressant att anlita för service.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.