Hallå!

Bor i ett 1 1/2 plans hus, platta på mark. Tvättstugan ligger i markplan är väldigt liten ca 4-6 kvm.
Vi har torktumlare men känner att vi inte vill köra alla typer av kläder i den.
Därför har tänkt köpa en hissbar tvättställning http://www.ericsindustrier.se/index.php?page=produkt-val&id=33 och sen skaffa en avfuktare att ställa på golvet nära avloppet.

Frågan är om det finns någon som är anpassad för så små ytor? funderar stark på att köpa en Zibro D512 http://www.tretti.se/hem-och-tradga...=cpc&utm_campaign=luftavfuktare&utm_term=d512 då Coop Bygg säljer den för 1500:- denna veckan. Känns det som att den kan funka eller är den överdimensionerad?
 
Gör inget om avfuktaren är överdimensionerad. Den slår ju av när den inte behövs. Jag har större avfuktare i lika litet utrymme. Viktigt bara att man kan ställa in vilkan fuktighetsnivå den ska jobba mot. Jag har KCC-avfuktare som är bra i alla avseenden utom ett, och det är att de tappar inställningen när strömmen bryts, och måste startas om manuellt. Lite irriterande, men går att leva med i en tvättstuga. Värre om man kör den i torpargrund...
 
Redigerat:
Vi gjorde så att vi köpte en väldigt billig avfuktare, som inte ens kan känna av omgivande luftfuktighet. Vi slår på den när vi tvättat, och stänger av den när både rummet och tvätten känns torr. Så den går bara vid behov. Kostade inte mer än 750:- på jula. För oss är fördelen att det blir billigare, den går bara när vi behöver det. När det inte hänger något tvätt där på tork (vilket det inte gör större delen av tiden) så gör det inte något om rummet är något fuktigare. Det är ju trots allt en källare med betong och klinkers överallt.
Jag drog en slang från avfuktaren direkt ner i avloppet också, så vi slipper tänka på att tömma tanken hela tiden. Den fylls ju ganska snabbt :)

Tror den på Coop kommer fungera jättebra. Vår tvättstuga är större, och vår avfuktare mindre och det är inga problem för oss att köra 3-4 tvättar som hängs på tork. (Nu kan iofs grundförutsättningarna vara olika med olika luftfuktighet i normalfall)

Mvh

Stefan
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.