Hej!

Jag har ett hus från 1955 med pelletskonverterad oljepanna och självdrag som ventilation.

Tvättstugan som ligger i källaren har en ventilation i skorstenen samt en ut genom väggen. Den ut genom väggen sitter det en fläkt i som är trasig.

Tvätten torkar fort på vintern men nu på sommaren tar det cirka 3 dagar. Jag tror att jag behöver en luftavfuktare, korrekt?

Har kikat runt lite och kommit fram till att de i rubriken, vilken av dessa skulle ni rekommendera?

Jag kan köpa mitsubishin för 3800 på tretti eller Woods för 4200 i butiken där jag arbetar.

Källaren är på 90m2 och hade gärna sett att den agerade lite avfuktning för hela denna också.
 
Hej! Jag har både en woods och en mitsu avfuktare, men modellen innan den som du nämner här, men den ska ha samma kapacitet.

Ställde in båda 2 i garaget som hade 75% fukthalt och lät dom gå länge, när woodsen avfuktat 7.2 liter så hade mitsun endast avfuktat 3.1 liter. Jämförde också förbrukningen på dessa under en 12 h period och då skilde det 974w till fördel för mitsun.

Men se man till att woodsen avfukta mer än de dubbla så är den ju mycket mer effektiv.

5.14 kw drog mitsun på 24h och woodsen 6.11 kw
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.