Hej,
Vi trodde att vi hade hittat vårat drömhus ( på bild än så länge) fram tills mäklaren skickade oss besiktningsprotokollet.

Förutom lite fel som lös klämring osv i badrummet så verkar huset ha en del problem med fukt.
Vid besiktning så uppmättes FK till 19% i en regel i hallen och det ska även förekomma en avvikande lukt inne i huset, i isoleringen där provhålet borrades och i krypgrunden
I krypgrunden uppmättes FK till 9% och där sitter även en avfuktare.

På vinden har kondensskyddet lossnat på vissa ställen och där upptäcktes fuktmärken på spånskivorna.

Visningen är imorgon förmiddag och jag har redan nu blivit väldigt osäker på detta hus iom att det låter rejält skadat men eftersom att det visuellt är det vi alltid letat efter så vill vi ändå inte helt förkasta det.

Jag har ingen direkt erfarenhet av fukt så på en visning kommer jag nog tyvärr titta mest på ytskikt, sparka på någon sockel för att se lite så där "kunnig" ut samtidigt som jag redan håller på att flytta in i huset, i mitt eget huvud.

Så snälla, hjälp mig med det som faktiskt är viktigt, dvs eventuell fukt...😔
 
Du vet att förutom lite fel med lösklämring som du skrev. Tror jag det innebär fukt även där! Kan tillochmed innebära att ( troligtvis ) ni måste göra om hela badrummet. Sedan låter det andra som mycket fukt. Men så som det ser ut i husförsäljningar är det bara att ta in en egen besiktningsman som undersöker. i detta fall skulle jag försöka hitta någon som har lite extra koll på fukt och som kan utöka sin undersökning där det behövs och inte bara skriver fördjupad undersökning rekommenderas.
 
Misstänkte nästan att jag skulle få kommentar om den lösa klämringen, men försökte leva på hoppet ;)

Har du lust/ tid att utveckla lite kring varför det tyder på mycket fukt? Har väll min aningar som jag skrev i tidigare inlägg men skulle vara bra med lite synpunkter.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.