Måste fråga.

Jag har haft kontakt med tekniskexpertis ang. min krypgrund pga av dess stora volym.
Bla är den ca 1,6 m hög i snitt och som mest är det ståhöjd för mig (1,71 cm).
Ganska enigt så får jag beskedet att de vanliga krypgrundsavfuktarna som tex MuntersHomedry blir för liten pga av volym på 220-230 m3.

MEN !!! nu sa en tekniker till mig att med avfuktad krypgrund är det tillåtet att använda utrymmet som förvaring då den räknas som "klimatiserat" eller vad han nu sa... detta sätter ju lite nya perspektiv på investeringen och som han sa "ger mig enorma möjligheter pga av storleken på grund".
Har jag 155 m2 matkällare/förråd etc så är en extra investering på 10.000 kr fullt acceptabelt.

Någon som kan bekräfta eller dementera. Borde ju vara minst lika säkert som en källare om man har det fuktspärrat mot mark.
 
Svarar själv.

Både Munters och Anticimex har bekräftat :D
 
en förråd är alltid en tillgång :). Nu saknas bara en trappa och dörr som man kan bekvämt komma in från ut eller insidan av huset, kanske ett större fönster som släpper litet dagsljus in och gjutet golv och .... ja, det kanske blir större investering än 10000 men värt varenda krona, tycker jag.
gaia
 
gaia skrev:
en förråd är alltid en tillgång :). Nu saknas bara en trappa och dörr som man kan bekvämt komma in från ut eller insidan av huset, kanske ett större fönster som släpper litet dagsljus in och gjutet golv och .... ja, det kanske blir större investering än 10000 men värt varenda krona, tycker jag.
gaia
Ja mer än 10.000 blir det. Munter Homedry + 10.000 är mer rätt. Ca 26.000 blir det.

Gjuta golv blir det inte men jag funderar på lägga 20 mm markskiva (frigolit) och sedan betongplattor.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.