Vi har fått in leveransdeklaration från 2 husleverantörer och båda har ungefär samma vitvaror. När jag kollar upp billigaste priset på pricerunner.com, så hamnar jag på totalt 43300 :- (kyl, frys, diskmaskin, spisfläkt, micro, inbyggnadshäll, inbyggnadsugn, tvättmaskin och kondenstumlare).
Är det någon som har valt bort alla vitvaror och köpt in dem själv ? Vad har isf avdraget varit ?
(Vore även intressant att veta avdrag för sanitetsutrustning.)
 
Avdraget som du kan räkna med skiljer sig säkert från brutto priset. Vi har inte bestämt oss än men avdraget för alla vitvaror i vår kalkyl är c:a 35.000 och då är brutto pris (oxå checkat pricerunner) c:a 45.000 för samma grejor.

Lägger man till saker brukar man oftast betala bruttopris men tar man bort så gäller nettopris. Tråkigt men så är det...
 
Låter ju inte så roligt ! :'(
Att bara välja bort t.ex. tvättmaskin går väl inte ?
 
Det beror nog på leverantören, vissa har kanske "paketavdrag" medan andra kan ge avdrag styckevis, åtminstone eksjöhus har en specad prislista föe enskilda poster o när jag räknade ihop vitvarorna var det ingen speciell paketrabatt...avdraget för eksjöhus vitvaror är ca 35.000:- (husqvarna)om man väljer bort allt...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.