Hej.
Undrar om man kan göra avdrag för poolbygge när man säljer huset ?
 
Svar: Ja, absolut!
 
Alla avdrag med kvitto som rör fastigheten är det som gäller.
 
Nu finns det ju faktiskt inte ett specifikt krav på att inkludera kvitto för allt, även om det naturligtvis är önskvärt och underlättar, särskilt vid en eventuell granskning.

Inledningsvis uppger man vilka åtgärder man genomfört som man anser vara avdragsgilla och hur stora summor det rör sig om. Ju mer dokumentation man bifogar desto större är möjligheten att det godkänns. Men det är inget KRAV inledningsvis att bifoga kvitto. Bara så vi har det klart för oss.
 
Utan kvitto blir det svårt att hävda avdrag, jag har aldrig lyckats med detta. utan kvitto/verifieringar kan det bli dyrt...
 
lasseseger skrev:
Utan kvitto blir det svårt att hävda avdrag, jag har aldrig lyckats med detta. utan kvitto/verifieringar kan det bli dyrt...
Jag sa aldrig att det var lätt. Jag sa bara att det inte är ett krav. Offertunderlag och andra schablon-beräkningar kan också godtas som underlag för avdrag, det finns gamla rättsfall som hänvisar till det.
 
När min far sålde huset hade han kvitton på ca 5.000 men gjorde avdrag för ca 150.000 och det gick igenom. Han hade bott i huset i ca 30 år om det kan ha betydelse.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.