Hejsan!
Funderar på att bygga ett Höner men skulle vilja ha det utan plastmattor, våtrumsmattor och tapeter. Någon som vet hur mycket avdrag man kan få för det?
Någon som gjort så själva?

MVH Jim
 
Hejsan sitter också här och planerar vårat Höner (har dock inte riktigt bestämt oss)..
Men här är vad jag har fått för prisavdrag....

Avdrag Plastmatta 105:-/m2
Avdrag för Badrum (golv och väggar) 1290:-

Vad man får för avrag för tapeter vet jag ej då jag kommer att låta dem tapetsera men kommer att lägga in laminat och klinker själv.

Men vi tänker köpa egna köksskåp och vitvaror och får en ersättning på 16375:-
MVH Jenny
 
Avdrag för tapeter 10000 kr. (tapet och arbetskostnad) Lönar sig inte att dra bort!
 
Jenicha skrev:
Men vi tänker köpa egna köksskåp och vitvaror och får en ersättning på  16375:-
MVH Jenny
Hej å tack för svaret! Har ni valt bort allt tex. kyl/frys, spis då eller? Så ni får ett helt tomt kök?

MVH Jim
 
Ja vi vill fixa allt det själv. Skåp och vitvaror, kakel och golv... Jag ville inte ha standard luckorna och de finaste var ju Ek och de tillsammans med rostfritt inbyggnadspaket skulle kosta ca 60 000 extra. Vi har istället valt att köpa ett ekkök fån Ikea och egna rostfriavaror dessutom får vi plats med en liten köks Ö som vi gärna ville ha och det kalaset skall kosta ca 50 000. Men Diskmaskinen får vi ändå eftersom vi kommer att välja SX paketet och då ingår ju den...


MVH Jenny
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.