Hej!

Jag har en Automower 320 från 2015. Jag har successivt utökat min klippta yta (och därmed också längden på begränsningskabeln). Förra hösten passerade jag uppenbarligen den maximala längden på begränsningskabel eftersom laddstationen därefter lyser med fast blått sken. Klipparen blir numera stående på diverse platser i trädgården nästan dagligen och det måste bero på att den inte kan uppfatta signalen från begränsningskabeln ibland. Jag tänkte ordna med en laddstation till och dela av min nuvarande yta i två. Dock vill jag ju att klipparen ska röra sig sömlöst mellan de två ytorna. Är det någon som har en liknande setup och som kan bekräfta att det funkar, innan jag drar igång projektet och lägger pengar på detta?
 
Sannolikheten för att det där skall fungera är nog väldigt nära noll. Klipparen är ihopparad med laddningsstationen nämligen. Och även om du skulle lyckas få bägge laddstationerna att fungera som en, så kommer inte deras slingsignaler att kunna släcka ut varandra där trådarna går parallellt, detta då de inte ligger i synk med varandra.
 
Det lär inte fungera. Klipparen lyssnar på den unika signalen från laddaren och ignorerar signalen från en annan laddare.
Det finns en profil-funktion i klipparen som gör att du via menyn välja vilken laddstation (av 3 st.) den ska jobba mot, men det kräver manuell handpåläggning.
 
E etompau skrev:
Det lär inte fungera. Klipparen lyssnar på den unika signalen från laddaren och ignorerar signalen från en annan laddare.
Det finns en profil-funktion i klipparen som gör att du via menyn välja vilken laddstation (av 3 st.) den ska jobba mot, men det kräver manuell handpåläggning.
Åtminstone AM220AC har samma signal bara man har samma pinkod parad med två laddstationer (i teorin i alla fall), men det hjälper ju inte som jag skrev ovan. Jag har på detta sätt kunnat byta laddstation på min utan att behöva ändra PIN-koden.
Men användningen av profiler som du skriver om gör ju att man kan flytta klipparen ett par gånger i veckan...
 
Ok, då blir det till att fundera över om jag ska dela in min yta i två områden genom att köpa en extra laddstation och ha åbäket med att manuellt flytta klipparen från det ena till det andra eller investera i en klippare med mer kapacitet än 320 (som klarar 800 m begränsningskabel)…
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.