Hej.
Jag har precis köpt en Automower 230 ACX och efter installation med allt va det innebar så var det äntligen dax för försa klippningen!
Förväntingarna var på top och så backar den ut från boet, gör en 180 graders och blir stillastående med ett felmeddelande som jag inte hare räknat med. "klippmotordrivning defekt" Amen va F*N tänkte jag och sa det nog rakt ut.

Till saken hör ju oxå att jag har haft skalet borttaget för "makeover" Å andra sidan var jag riktigt noga med hur allt var monterat och ALLT är monterat tillbaks som sig bör.

Är det kanske någon som har haft liknande problem eller tillcoh med samma så är jag evigt tacksam för hjälp.
Om inte annat så får jag väl köra tillbaka maskinen så får de felsöka den.

Mvh
Chris Sabian
 
Tjena,
Min 220 AC har gått så gott som klockrent sen juli förra året. Och idag. Tills nu ikväll då den stod still med samma felmeddelande framför laddstationen. Vid omstart provar den att starta i några olika riktningar med de karakteristiska fem pipen, men utan att knivdisken startar. Efter tre-fyra "försök" stannar den med "klippmotordrivning defekt".

Inga tips?
Nån som vet nåt?
Är det service som gäller?

Det verkar som att det inte är gamla maskiner. Min är mindre än ett år och Chris var ju sprillans ny.

mvh
/Mats
 
Hej Mats. Ursäkta för sent svar. Jag fick lämna in min och de bytade nått kretskort och klippmotorn så nu funkar den gallant igen ��
 
  • image.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Hej
Jag har fått ett snarlikt meddelande på min 330x. "klippmotorsystem blockerat"
Jag har plockat isär allt som finns vid klippskivan gjort rent men när jag ska starta om den kommer samma felmeddelande, något tips någon?
 
Hej Chris,
Jag lämnade in min också, och det var (förmodligen) samma kretskort som de bytte. Garanti, såklart. Nu går den klockrent, så när som att grannens robotslinga stör ut min. Mer om detta i en annan tråd.
/Mats
 
ChrisSabian, hur har du gjorde den så? Klistad och lackad? Grannen har med en 220Ac, och är med sugen på att hitta på nåt som sticker ut, i alla fall colt gjort..
 
Hej Husqvarna220AC.
Jag lackade skalet vitt. Köpte självklistrande ark i polisens färger från en reklambyrå. Skar ut dessa efter eget format. Hittade en riktigt bra hemsida där man kan beställa ord i självhäftande material. Så order " POLIS" sitter ihop när man får det. Enkelt att klistra dit. Fattas bara små blåljus baktill. Hittade sånna på Kell & Company.
Så snart är den klar för uppdrag i trädgården :)
 
Riktig bra..! Bifoga gärna länk, lackade du den med vanlig lack? Eller nåt mjukmedel i eftersom karossen är ganska mjuk, vår råkade krocka med husväggen eftersom slingan vid laddstationen gick lite nära väggen, den vart inte vacker, vit på kinderna fram.

Har tänkt göra nåt med den i vinter, finns det självklistrande ark att köpa med nåt kul mönster?
 
Hittade sidan TPvictory.se som har en massa olika dekaler. Du kan säkert hitta nått där :)
lacken är köpt på biltema. Jag slipade först med sandpapper så jag fick en lite ruggig yta. Sen la jag säkert 4 lager jämn vit spayfärg.
Den blåa delen uppe på karossen är oxå målad i 4 lager ca.

Så här måttade jag ut klisterdekalerna: först tog jag bakplåtspapper och höll det mot karossen skissade ut hur dekalen skulle se ut. Klippte ut det och la på ett styvt papper. Klippte ut pappret och la det på klisterdekalen och klippte till sist ut det. Gjorde så med samtlliga dekaler på en sida och spegelvände dem för att få andra sidan exakt som första.

Lycka till med ditt projekt :)
 
Hej igen...

Hade i a f, tänkt lacka den vit, eller är det dumt under garantitiden? Vad händer om man lämnar in den för garantiärende, och karossen är lackad?
 
Kör på. Jag lämnade in min direkt. Därav att jag startade denna tråd. Och de sa inget om att karossen var lackad.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.