Hej, som överskriften säger, funkar det att lägga guiden över en dubbel (utnollad) begränsning?
Singel förstår jag att det inte funkar.

Har gjort en större rokad på tomten och ska försöka hitta ett nytt sätt att lösa området ☺️
 
Vår montör rekommenderade inte att göra det.
Jag kan tänka mig att det blir felsignal, när guideslingan och begränsning korsas.
 
Okej, tack för snabbt svar! 👌 Antalet skarvar ökar lavinartat när man behöver pussla lite 😅
 
Det är inte rätt men kan tydligen fungera i vissa fall har jag hört. Samma sak är det om man har laddstationen på en "Ö" så ska guiden helst anslutas till samma ö.
 
  • Gilla
Klassson
  • Laddar…
Vet inte varför jag svarar igen men behöver väl någon form av bekräftelse att jag tänkt rätt :)

Tanken är att dra slingan enligt bilden, klura inte så mycket på bilar,traktorer,och vägar då mycket av detta är omgjort därav att jag behöver göra om dragningen...
Guiderna har fungerat fint tidigare, har ca 1m som minpassage på alla ställen. Grundfrågan i tråden är den längsta guiden som jag nu löst genom att lägga hela huset,ett större buskområde plus en häck som en ö.
Svårt att visa på bilden men klipparen kan gå "över" alla dubbelstreck även om det är lång mellan dem på bilden :D
Laddaren har alltid lyst blått så jag ligger väl nästan på maxlängd men hoppas nu kunna rationalisera så att den blir grön.

Återkoppla gärna med alternativa förslag om ni hinner och har lust!
Luftbild med markerade gränser för robotgräsklippare runt en fastighet med flera byggnader och trädgård.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Vänligen Magnus
 
Guide 2 får väldigt lång retursträcka på signalen då den går till "anslutning höger" (i alla fall på 420, men antar att det gäller båda guiderna på 430 också). Kan alltså vara läge att dra G2 i en båge och typ där bilen står ansluta den på den kabel som går in på andra sidan huset.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.