Efter ett härligt åskoväder när jag inte var hemma så har jag nu lite problem. (Roboten var inte i laddstationen under den tiden utan hade lyckats fastna i en buske). Transformatorn till laddstationen gick men är utbytt.

Roboten vägrar röra på sig trots grön diod på stationen. Drar jag ut begränsningskabel helt eller delvis blir det blå blinkande diod som det ska. Slingan ger ett Ohm värde på 7 vilket inte är perfekt men det är väl under värdena där det ska skapa problem. Försöker man ge ny slingsignal så blir det bara Anslutning ej ändrad. Provade att göra en ny kort testslinga att sätta dit som är helt ny och det blir samma svar. Anslutning ej ändrad.

Kan det vara kretskortet på laddstationen fast den går över på blå diod? Eller vad för annat skit kan det vara.? Tycker jag googlat runt överallt utan att bli särskilt mycket klokare.

Tacksam för alla idéer.
 
Hej igen, bara för att jag lade upp det så hoppade den igång igen. Har bara ingen aning om hur eller varför.
 
F FlisanPhi skrev:
Hej igen, bara för att jag lade upp det så hoppade den igång igen. Har bara ingen aning om hur eller varför.
samma fel har jag nu efter åska och bytt transformator. trodde jag skulle hitta svaret i din tråd längre ned :(
 
H hempularn73 skrev:
samma fel har jag nu efter åska och bytt transformator. trodde jag skulle hitta svaret i din tråd längre ned :(
Den började strula igen ganska direkt men jag beställde hem och bytte kretskortet i laddstationen och sedan dess har den gått som en klocka. Så i mitt fall var det laddstationens kretskort som var problemet.
 
  • Gilla
hempularn73
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.