Hej på er!

Någon som fått, och helst löst, ovan felmeddelande? Har bytt batteri till ett Husqvarna original då jag först misstänkte mitt "piratbatteri" från Batteriexperten. Felet kvarstår dock.

Enligt bruksanvisningen beror det på "Fel eller defekt strömförsörjningsenhet" så det blir nästa steg om ingen har något bättre tips.

LCD-skärm på Husqvarna utrustning, smutsiga knappar, varningsmeddelande, svenskt språk, datum och tid visad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
H henrik_aldermo skrev:
Hej på er!

Någon som fått, och helst löst, ovan felmeddelande? Har bytt batteri till ett Husqvarna original då jag först misstänkte mitt "piratbatteri" från Batteriexperten. Felet kvarstår dock.

Enligt bruksanvisningen beror det på "Fel eller defekt strömförsörjningsenhet" så det blir nästa steg om ingen har något bättre tips.

[bild]
H henrik_aldermo skrev:
Hej på er!

Någon som fått, och helst löst, ovan felmeddelande? Har bytt batteri till ett Husqvarna original då jag först misstänkte mitt "piratbatteri" från Batteriexperten. Felet kvarstår dock.

Enligt bruksanvisningen beror det på "Fel eller defekt strömförsörjningsenhet" så det blir nästa steg om ingen har något bättre tips.

[bild]
Vilken storlek på maskin är det?
Har du haft den på service och fått med dig fel laddare hem? Tror att 310/15 ska ha 1300ma, 420 2200ma, 430 4200ma, 440/450 7000ma.
Om du går in i menyn på långt tryck på 0 så tror jag du kan se batterispänning och laddström, slternativt i menyn långt tryck på 7 och 9 samtidigt.
Är det över vad maskinen ska ha så har du ju fel laddare eller har den fått rycket

Mvh Gordon
 
  • Gilla
henrik_aldermo
  • Laddar…
Det är en 310 och jag har haft samma laddare och laddstation hela tiden. Allt fungerade i höstas. Men som du säger bör det vara 1300mA enligt manualen. I info-menyn är dock laddströmmen bra mycket högre, över 1700mA Har beställt ny strömadapter så får vi se.

Display av Husqvarna-enhet visar batteristatus och laddningsdata; dammig yta, knappsats för navigering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 

Bästa svaret

Det är nätaggregatet som strömbegränsningen sitter i, så antagligen är det då. Om inte huvudkretskortet börjat mäta fel.
Så nu får vi hoppas du får ordning på det!
 
  • Gilla
henrik_aldermo
  • Laddar…
H henrik_aldermo skrev:
Ville bara återrapportera att det hjälpte att byta nätaggregat, Beställde det här:

[länk]

Tack GordonE för hjälpen! (y)

[bild]
Det var så lite, kul att det var så enkelt? Men tråkigt att det behöver hända.
 
  • Gilla
avh67f
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.