Hej!

Har problem med min Automower 220 som stannar vid begränsningsslingan och varnar för "utanför arbetsområde". En gång har den varnat för "Frontsensor defekt" (eller liknande).

Är frontsensorn det troliga felet och kan man byta den själv?

// Johan
 
Du har inte haft åskan på besök nyligen? Min betedde sig så efter ett åskoväder, stannade i närheten av slingan och tappade slingsignalen samt ett par ggr på en vecka fick jag "främre slingsensor defekt". Åtgärdade problemet genom att byta kretskort i laddstation, kort gick på ca 800 kr.
 
Faktiskt har vi haft åska väldigt nära och nu när du säger det så har den betett sig bättre efter omstart av basstationen. (en stund) Frågan är hur man kan fastställa felet.
 
Byta kretskort och se om det hjälper är nog det som krävs, svårt att testa utan att byta delar. Min återförsäljare hade sålt slut på sitt lager av kretskort efter åskan, dom går tydligen ofta om man inte drar ut trådarna.
 
Att testa klipparen på en annan installation och laddstationen är ju ett alternativ för att lätt ute sluta vilken del det är fel på. Om det finns någon i närheten som är villig att låta dig testa en stund vill säga.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.