Hej,

Automover 315 som bara stod still på tomten igår.
Den fungerar i laddstationen men kan inte köra iväg. Dör direkt efter man tar ur den ur laddstationen. Är det batteriet tro?
 
Ålder på klipparen?
Kolla batteristatus (spänning, laddström) med info-menyn (0 nedtryckt några sekunder)
 
Nu hinner jag knappt öppna luckan innan den dör, han ta en bild Display på en Husqvarna-utrustning som visar batteristatus med spänning och temperatur.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 

Bästa svaret

Laddströmmen tycks vara för låg. Är batteriet 4-5 år gammalt kan det vara dags att byta det.
 
Såg att automover är från april 2015. Vi har kört den 2 år, och då är inget batteri bytt
 
Ett batteri som börjar bli dåligt märks på förkortad klipptid. Har du noterat detta innan klipparen helt lämnade in?
Lägre temp. kan också påverka batterikapaciteten negativt.
 
Märkte inget speciellt. Den stog bara mitt på tomten igår, stilla. Efter regn...
 
Hade nåt liknande på min 310:a. Testa att motionera STOP-knappen några gånger. Var typ ett glapp i brytaren så skärmen dog när jag öppnade luckan.
 
Svårt att se på bilden men tycker det ser ut som batteriet gjort närmare 4000 laddcykler. Då är det verkligen inte omöjligt att det har gjort sitt. Klipptiderna brukar ju sakta sjunka men batteriet kan lika väl packa ihop snabbt oxå.
 
Motionerat stoppknappen hjälpte inte
Innan gräsklipparen dog nu såg jag att spänningen slår allt mellan 5 till 18v, jag har bara några sekunder på mig innan den dör.
 
Jag har nu bytt batteri och allt verkar fungera som vanligt igen :)
 
  • Gilla
inspectah44 och 1 till
  • Laddar…
(y)Bra med återkoppling. Det kan hjälpa andra användare som upplever samma felsymptom.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.