B
Det är slut på platser i centralen och jag behöver en till automatsäkring.. finns det säkringar som endast tar en halv modulplats? Eller 2-polig säkring som tar 1 modulplats?
 
B bygges skrev:
Jag hittade [länk]
Fin, men verkar inte vara så många ställen som säljer:thinking:
 
Det är en produkt som funnits på marknaden i minst 25 år och av div fabrikat. Jag tror att General Electric var en av dom första
 
E elmont skrev:
Det är en produkt som funnits på marknaden i minst 25 år och av div fabrikat. Jag tror att General Electric var en av dom första
Intressant. Hos ABB verkar den vara ny i alla fall.
 
B
D DTanner skrev:
Spännande, verkar vara en ny produkt i år från ABB..
Verkar finnas på Ahlsell att beställa iaf.. om man nu har någon nytta av det.
Dvärgbrytare s2011c-c10 - dvärgbrytare s2011c 1+1 pol 1 ... (ahlsell.se)
Såg det, får höra om den går att beställa in på typ bauhaus. Finns några olika varianter, dels 1 pol + 1 pol i en modul, eller 2 pol i en modul.
 
D DTanner skrev:
Intressant. Hos ABB verkar den vara ny i alla fall.
Eftersom dom inte passar på fasskenor så har dom rätt begränsade användningsområde. Men jag har genom åren använt några enstaka.
 
B bygges skrev:
Såg det, får höra om den går att beställa in på typ bauhaus. Finns några olika varianter, dels 1 pol + 1 pol i en modul, eller 2 pol i en modul.
Har du inga grupper som kan ligga på samma säkring?
Isåfall kan du väl få loss en plats.
Hager säkringsautomat monterad på skena, modell MCS 110.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
B
Peter2400 Peter2400 skrev:
Har du inga grupper som kan ligga på samma säkring?
Isåfall kan du väl få loss en plats.
[bild]
Jo har några på samma säkring med Hager quick comnect men tyvärr räcker det inte
 
B
E elmont skrev:
Eftersom dom inte passar på fasskenor så har dom rätt begränsade användningsområde. Men jag har genom åren använt några enstaka.
Det är ju bara att ha den sist på din-skenan och dra kabel?
 
Visst, det är inga problem med den men det blir lite mer arbete och det vill man ju inte ha om det inte är nödvändigt.
 
B
E elmont skrev:
Visst, det är inga problem med den men det blir lite mer arbete och det vill man ju inte ha om det inte är nödvändigt.
Alternativet är ju ny elcentral så det är ju ganska mycket mer arbete. En fullösning är att såga ur öppningen i plåten till centralen några mm på varje sida då din-skenan är längre än öppningen, får se.
 
Nog kan du väl lägga samman något annat så du klarar dig utan att sätta in såna B-lösningar. Det bör du försöka slippa i det längsta om det öht går.
 
  • Gilla
elmont
  • Laddar…
B
GK100 GK100 skrev:
Nog kan du väl lägga samman något annat så du klarar dig utan att sätta in såna B-lösningar. Det bör du försöka slippa i det längsta om det öht går.
Kan kan man, men jag kan inte se att det är en bättre lösning att lägga 9 eluttag på samma 10 A säkring än att köpa en dvärgbrytare enligt ovan.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.