Kamrater,
Jag har köpt ett hus med en automatisk garageportsmekanik från Crawford. Den fungerar fint men jag undrar om det går att få en automatisk stängning på denna? Eller om man kan liksom uppgradera?

Tacksam för svar.
 
  • Crawford garageportsmekanik monterad i tak i garage, med synliga kabeldragningar och del av skenans system.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det kanske finns en säkerhetsaspekt på automatisk stängning, krävs en del övervakningsutrustning för att inte klämma ihjäl folk.

Protte
 
I min garageport så är det en bygel som man flyttar för att den ska stänga sig automatiskt. Enligt manualen så är det dock förbjudet om man inte har övervakning av porten. Dock så har min port klämskydd (den öppnar sig igen om något är ivägen) så det skulle nog inte göra något att aktivera funktionen men jag har ändå låtit bli.
 
Övervakning är fotoceller eller liknande.
Bara klämskydd är inte gott nog för automatisk stängning.
Det brukar finnas ingångar för fotoceller på motorn.
 
Det finns fotoceller och klämskydd på porten.
 
Är portmontör, men tyvärr aldrig träffat på den aktuella motorn, så jag har inget svar :(
 
Isakare Isakare skrev:
Är portmontör, men tyvärr aldrig träffat på den aktuella motorn, så jag har inget svar :(
Åh, vad bra, då kan jag fråga dig direkt då :)

Kan man så att säga uppgradera motorenheten till en med automatiskt stängning? Är detta svindyrt? Är även intresserad av att veta - mellan tummen och pekfingret - vad det kostar att ha ett kodlås som komplement till fjärrkontrollen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.