Hejsan,

Är på jakt efter någon billig och enkel automatisk dörröppnare, utav den varianten att man trycker på en knapp, dörren öppnas och stängs efter önskad tid (30 sek. eller dyl.).

Något speciellt man ska tänka på? Håller dom? Service etc..

Tacksam för tips gällande tillverkare och pris.

Mvh Marcus.
 
Billig? Vad är billig för dig? Finns ju inte övedrivet många olika märken som är nått att ha. Besam, Dorma och Tormax är väll dom jag på rak arm skulle rekomendera. Men ja dom håller, kräver service ivafall minst 1 gång/år

Priset... Börja tänk 5 siffrigt så är du i närheten gisstningsvis runt en 12-20k mont klart
 
Hade tänkt mig runt 4 siffrigt max.. Fortfarande några tips? Om man monterar själv?
 
Mig veterligen så kan du inte köpa för montage själv.
Tormax och Besam kan du utesluta helt och hållet å är 99.9% säker på Dorma också
Dels krävs det elbehörighet, dels kunskap om hur det skall fungera och hur det skall monteras. Har sätt så många dörrstängare som är monterade utan kunskap, å de är inget vackert, funktionen är alltid dålig och felaktig osv. En dörrautomatik fungerar på samma sätt dock med lite fler funktioner :)
 
Tack för svar, men det måste finnas någon enkel version man kan köpa utav någotslag, den ska ju bara öppna en innerdörr, gör inget om den exempelvis inte låter helt frisk.. eller är 100% smidig, bara principen fungerar.
 
Hej,

Geze tillverkar någorlunda billiga dörrautomatiker. Dock drivs alla med 230v.
Glöm Tormax, Besam.

Monterar gör du själv. Köp hos en låssmed e dy.

Vad skall du med en automatik till en innerdörr? Handikapp? Då finns det väl bidrag att söka!?

Mats
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.