Hej, försöker förstå om Fronius solarweb, växelriktare eller smartmeter kan hämta svenska spotpriser för besparing/lönsamhetsberäkningar automatiskt, eller om man endast kan lägga in fastpris? På deras sida står det att det bara finns ett begränsat antal prislistor kopplade, men fler är på gång… Har de svenska priserna från nordpool dykt upp?

Har beställt detta system men ej fått det installerat så jag kan testa det själv ännu.
Då de flesta verkar sälja till spotpris vore denna funktion väldigt användbar.

//Johannes
 
D
J Johannes Lindfors skrev:
Hej, försöker förstå om Fronius solarweb, växelriktare eller smartmeter kan hämta svenska spotpriser för besparing/lönsamhetsberäkningar automatiskt, eller om man endast kan lägga in fastpris? På deras sida står det att det bara finns ett begränsat antal prislistor kopplade, men fler är på gång… Har de svenska priserna från nordpool dykt upp?

Har beställt detta system men ej fått det installerat så jag kan testa det själv ännu.
Då de flesta verkar sälja till spotpris vore denna funktion väldigt användbar.

//Johannes
Löste du detta, skulle gärna sett en lösning mot Tibber
 
D djac skrev:
Löste du detta, skulle gärna sett en lösning mot Tibber
Tyvärr inte.
 
  • Ledsen
djac
  • Laddar…
J Johannes Lindfors skrev:
Hej, försöker förstå om Fronius solarweb, växelriktare eller smartmeter kan hämta svenska spotpriser för besparing/lönsamhetsberäkningar automatiskt, eller om man endast kan lägga in fastpris? På deras sida står det att det bara finns ett begränsat antal prislistor kopplade, men fler är på gång… Har de svenska priserna från nordpool dykt upp?

Har beställt detta system men ej fått det installerat så jag kan testa det själv ännu.
Då de flesta verkar sälja till spotpris vore denna funktion väldigt användbar.

//Johannes
Hej nej det kan den ej ! men enligt Fronius ska spotpris styrning komma till hösten (2024)
 
  • Gilla
djac
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.