Får man bygga ett attefall utan badrum och kök, tanken är att de ska användas som tonårsrum/förråd
 
ja, men då får den bara vara 25m2 och inte 30m2. Anledningen till att de ökade till 30m2 var att man skulle kunna uppfylla handikappanpassningen för just badrum
 
sir_daniel sir_daniel skrev:
ja, men då får den bara vara 25m2 och inte 30m2. Anledningen till att de ökade till 30m2 var att man skulle kunna uppfylla handikappanpassningen för just badrum
ok men räknas de som komplementbyggnad eller komplementbostad då?
 
Det beror på vad du skriver i din bygganmälan. Du kan bygga en komplementbyggnad med både badrum och kök, men då tror jag inte du får använda det som permanentbostad.
 
Vi vill ha ett tonårsrum och helst utan badrum för att hålla nere kostnaden.. men vet inte riktigt vad de för regler och vad de räknas som..
 
BirgitS
Om jag minns rätt är det användningen som styr. Om ni ansöker och bygger en komplementsbyggnad utan badrum och kök men som används som permanentbostad måste den boende ha tillgång till badrum och kök i huvudbyggnaden för att det ska spela med lagen.
 
sir_daniel sir_daniel skrev:
ja, men då får den bara vara 25m2 och inte 30m2. Anledningen till att de ökade till 30m2 var att man skulle kunna uppfylla handikappanpassningen för just badrum
Det är 30 kvm för alla Attefallare sedan några år tillbaka.
 
  • Gilla
MetteKson
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Om jag minns rätt är det användningen som styr. Om ni ansöker och bygger en komplementsbyggnad utan badrum och kök men som används som permanentbostad måste den boende ha tillgång till badrum och kök i huvudbyggnaden för att det ska spela med lagen.
Precis som varit tanken tillgång i huvudbyggnaden. sökt men inte hittat svaret
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.