Hej!

Jag undrar om det ö.h.t. finns någon marknad för till exempel begagnade Myresjökök som är vanliga som standard i prefabhus som Älvsbyhus och smålandsvillan? Min kusin känner några som byggde ett smålandsvillan för 5 år sen men som nu av olika anledningar vill byta köket till ett annat. Jag har besökt dem en gång och tycker att köket är i skick som nytt, men visst borde man väl kunna sälja det på blocket? Eller är det stendött? Vad bör man i så fall hamna i för prisklass för ett i nyskick kök av samma stuk som sitter i prefabhusen? 2000, 5000, 10000? Köket i sig är i ekfaner med vissa detaljer i massivt ek.

Jag pratar exkl vitvaror...

Vänligen
S
 
Jag kan vara intresserad, behöver uppgradera tvättstugan, bilder? Var finns det?
 
Det finns ju ett utbud av beg. kök på Blocket. Visst kan det vara ett alternativ för den som vill bygga så billigt som möjligt. Men något särskilt bra pris kan det knappast bli. Jag skulle kanske tänka mig en fjärdedel av vad motsvarande nytt IKEA-kök kostat. Ska man dessutom åka dit och hämta det och kanske tom plocka ner det så får priset reduceras i motsvarande grad. För säljarna är vitsen framför allt att de slipper köra det till tippen.
 
Hej!

Det finns i Blekinge, men jag vet inte när i tiden vederbörande tänker göra sig av med det. Förmodligen blir det runt årsskiftet, de håller på att planera så vitt jag vet. Kan höra mig för/peka till denna tråd.

Det är ett ekkök med vit stomme. Skicket är som sagt nytt, mkt välvårdat så det är verkligen kapitalförstöring att kasta det. Det består av om jag kommer ihåg rätt:

Väggskåp 80 två luckor
väggskåp 40
väggskåp 40
väggskåp 60
väggskåp 80 två luckor

bänkskåp 20
tvättställ med ifö heltäckande rostfri diskbänk, två stora hoar 80 samt oras blandare med diskmaskinsavstängning
bänkskåp 60
bänkskåp 40 5 lådor
bänkskåp 40 med utdragbara hyllor
bänkskåp 80 två luckor

Fläktskåp med kryddhylla + lucka + husqvarna breeze fläkt

Bänkskiva ballingslöv laminat ek

Kan tänka mig att de även vill bli av med spisen, en husqvarna regina i skick som ny, preilexkontakt och 4 plattor keramik.

Ska jaga rätt på bilder.


Kan tänka mig att köket är perfekt för den som vill rusta upp bostadsrätten, äldre köket och som inte är ute efter det modernaste moderna utan ett fint kök till skaplig peng.

Om man inte får diskutera köp/sälj mer här så kan ni gärna skicka PM till mig.

Skönt att höra att det i alla fall finns en marknad...

Vänligen
S
 
Slipper man montera alla skåpstommar finns det ju ett visst värde i det för en budgetrenovering. Det gäller väl att det är uppsatt på ett sätt så att man kan plocka ner skåpen utan att skada dem.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.